Škoda Favorit 136L. Známé „fáčko“ letos slaví 30. let a nyní je asi ta nejlepší chvíle, jestliže přemýšlíte nad koupí zachovalého kusu, který by do budoucna mohl navýšit svou hodnotu. Levnější už totiž nebudou.
Zdroj: autosteiner.cz
Tento exemplář má najeto pouhých 3016 km, i přestože jde o jeden z prvních porevolučních kusů vyrobených v prosinci 1989. Favorit se vyráběl mezi léty 1988 až 1995.
Zdroj: autosteiner.cz
Pamětníci určitě ocení tradiční pudinkový odstín karoserie. Na druhou stranu by se vozu určitě hodily originální plechové disky se středovými pokličkami.
Zdroj: autosteiner.cz
Fotky motoru bohužel nejsou k dispozici, ale stačí vědět, že pod kapotou tluče standardní třináctistovka o výkonu 62 koní (46 kW) a točivém momentu 100 Nm.
Zdroj: autosteiner.cz
Nadcházející sběratele nebo kupce s myšlenkou budoucího zbohatnutí pak určitě potěší bezchybný stav karoserie bez rzi, originální interiér a fakt, že doteď auto vlastnil jeho originální majitel. Za rovných 100 tisíc korun může být vaše.
Zdroj: autosteiner.cz
Škoda 1101 Tudor VO. Přezdívaný „bojový Tudor“ patří v našem výčtu zajímavých škodovek na samotný vrchol. Tohle v inzerci často nenajdete.
Zdroj: rajveteranu.cz
Civilní model 1101 s tradiční zakulacenou karoserií se na přelomu 40. a 50. let vyráběl rovněž ve verzi pro armádu a veřejnou bezpečnost. Nově přinesl hranaté tvary a praktičnost menšího džípu.
Zdroj: rajveteranu.cz
Tento český Jeep Willys však postrádal vlastně všechny terénní atributy svého amerického protějšku. Jako off-road tedy nenasbíral mnoho respektu, jako vzácnost však dnes nadšence zaujme určitě.
Zdroj: rajveteranu.cz
Dle popisu má tento exemplář najeto kolem milionu kilometrů, anebo už tyto informace nejsou známy. Stále ale vypadá schopně k vykonávání služby. I ten 1,1 litrový motůrek s výkonem 31 koní (23 kW) vypadá poměrně zdravě.
Zdroj: rajveteranu.cz
Nápisy na bocích prozrazují, že auto ve svých letech sloužilo na Slovenské straně. U nás by však taky předvedlo zajímavou show. No nekupte to, za 300 tisíc korun!
Zdroj: rajveteranu.cz
Škoda 1000 MB. „Embéčko“ je už československou legendou nižší střední třídy. Jeho elegantní design byl oblíbený tehdy v šedesátých letech a je oblíbený i dnes. Tento kus je navíc první modelový ročník z roku 1964.
Zdroj: amc-chrudim.cz
Tady už se jedná o vyšší sběratelskou ligu, protože tato „žábrovka“ s podélným prolisem je v takřka muzejní kondici.
Zdroj: amc-chrudim.cz
Najezdila toho docela málo, přesněji 50 050 km, protože byla v provozu jen do roku 1987. Z velké části zde máme původní stav, až na drobnou renovaci náprav.
Zdroj: amc-chrudim.cz
Krémově bílé karoserii pak nahrává k úžasné barevné kombinaci fialové polstrování a sedačky uvnitř. Motorově také nevypadá zašle a litrový čtyřválec o výkonu 37 koní (27 kW) vypadá v pořádku.
Zdroj: amc-chrudim.cz
Na takto zachovalý kus Škody 1000 MB už budete potřebovat trochu více. Majitel si vůz cení na takřka půl milionu, tedy 499 tisíc korun.
Zdroj: amc-chrudim.cz
Škoda Felicia. Nádherný kabriolet by se mohl ihned zařadit k modelu 1000 MB jako jedno z nejkrásnějších aut, které se u nás v 60. letech vyrábělo.
Zdroj: rajveteranu.cz
Stačí kouknout na úžasný červený lak v kombinaci s tmavou stahovací střechou a bílými bočnicemi pneumatik a nejednou cestujete zpátky časem. Felicia se začala vyrábět v roce 1959, tento exemplář je o dva roky starší z roku 1961.
Zdroj: rajveteranu.cz
Jak už to bývá, „felina“ prošla celkovou renovací, takže každá píď vozu vykazuje perfektní stav. Dokonce i střecha byla nově vyrobena u čalounictví Rekovi v Písku, které se specializuje právě na veterány.
Zdroj: rajveteranu.cz
Tato Felicia opravdu vypadá, jako by zrovna sjela z výrobní linky. Týká se to jak podvozku, tak 1,1litrového motoru o výkonu kolem 50 koní (36,8 kW).
Zdroj: rajveteranu.cz
Exemplář s najetými 500 kilometry stojí přesně tolik, kolik si mnoho z nás zřejmě nemůže dovolit. Majitel za něj chce 679 tisíc korun.
Zdroj: rajveteranu.cz
Škoda 130 RS. Tuto úspěšnou ikonu českého motorsportu musí milovat snad každý fanoušek škodovky. Vítězství na okruzích a v rally udělaly ze závodního modelu 130 RS jedno z nejcennějších vozidel z Mladé Boleslavi.
Zdroj: rajveteranu.cz
Někteří znalci už mohou namítat, že na tomto exempláři mnoho věcí nesedí a k úplnému originálu má celkem daleko. Jestli ale nejste úplný purista a zajímá vás hlavně soutěžní využití, proč hledět na detaily?
Zdroj: rajveteranu.cz
Vůz pocházející z roku 1981 prošel celkovou renovací a dnes na něm nenajdete jedinou zastaralou součástku. Možná i proto inzerent uvádí najetých pouze 80 km.
Zdroj: rajveteranu.cz
Zdroj: rajveteranu.cz
Ač nejde o zcela původní kus hodný umístění do muzea, v dnešní době už není vůbec mimo žádat si za legendární český závoďák 1 490 000 korun. Navíc, když vezmeme v potaz, že zachovalých „eresek“ je stále méně.
Zdroj: rajveteranu.cz
Škoda 706 RTO. Autobus od vysokomýtské Karosy jste zřejmě nečekali. Na takzvaný „knedlík“ si určitě vzpomenou hlavně pamětníci, cestující vozil už od konce 50. let až do roku 1972.
Zdroj: rajveteranu.cz
Dnes jsou zachovalé kusy 706 RTO mezi sběrateli autobusů nesmírně ceněné. Moc už jich totiž nenajdete.
Zdroj: rajveteranu.cz
Přestože na vozu pracovala Karosa i LIAZ, pojmenovaný byl podle svého škodováckého motoru. Tím byl vznětový šestiválec, který spotřeboval až 26 litrů nafty na 100 kilometrů. Tento má dle informací inzerenta výkon 204 koní (150 kW).
Zdroj: rajveteranu.cz
Prodávané RTO pochází z roku 1972, tedy z úplného konce výroby. Tomu odpovídá i počet najetých kilometrů, který je nyní na hranici 1315 kilometrů.
Zdroj: rajveteranu.cz
Autobus prošel celkovou renovací a taky na to vypadá. Jak už bylo zmíněno, tyto autobusy dnes stojí ranec a tento není výjimkou. Je ceněn na 4 699 000 korun.
Zdroj: rajveteranu.cz