V případě Douglase Bostocka a Komorní filharmonie to platí dvojnásob. Vedle skvělého porozumění si britského mistra taktovky s hráčským tělesem přinášejí Bostockovy návraty do Pardubic také jedinečnou možnost poslechnout si fundované nastudování méně známých skladeb ostrovních autorů.

Nejinak tomu bylo i v tomto týdnu, kdy se sympatický Angličan ujal řízení další dvojice abonentních koncertů.
Oba večery v Domě hudby byly rozděleny do vzájemně se prolínajících a doplňujících částí. V jedné zněla hudba Josepha Haydna, zdejším publikem tolik milovaná a ctěná. Tentokráte došlo na Symfonii č. 73 D dur Loveckou a Koncertantní symfonii pro housle, violoncello, hoboj a fagot B dur, přičemž sólových partů se ve druhé jmenované skladbě ujali členové Komorní filharmonie Libor Ježek, David Matoušek, Jiří Křenek a Filip Krytinář.

Všichni zúčastnění přistoupili k interpretaci se vší zodpovědností, a tak posluchači mohli být spokojeni, neboť právě to na „svém“ orchestru nejvíce oceňují.

A které skladby reprezentovaly hudbu britskou? Nejprve Suita na anglické lidové nápěvy Benjamina Brittena, drobná, avšak překvapivě propracovaná kompozice, jež jen zdánlivě působí jako oddechová záležitost.
Velkým objevem pak pro posluchače mohly být dva žánrové obrázky, pod nimiž je podepsán u nás takřka neznámý pozdně romantický autor Frederick Delius.

I v těchto případech vyjádřilo pardubické publikum dirigentovi i filharmonikům vstřícné přijetí.