„V případě Spitfire Company jde o první hru, v níž se hlavní složkou stává dramatický text. Režie na rozdíl od předcházejících projektů (Hlasu Anne Frankové, Světu odsouzencově, Černého smíchu medúzy) nezdůraznila fyzickou, pohybovou akci, jež byla dosud pro tuto divadelní skupinu typickou.

Tentokrát Petr Boháč pracuje s minimálními vnějšími výrazovými prostředky, které vyzdvihují logiku absurdity textu Jiřího Jarkowského. Ten se nechal inspirovat Beckettovým dílem. „Od první chvíle, co se na jevišti objeví herec Petr Vaněk, je snadné rozpoznat atributy užívané v existencialis­tických románech.

Hlavní hrdina je egoista, člověk odcizený, izolovaný, plný úzkosti, nicoty, strachu a bez společenských vazeb a v divákovi střídavě vyvolává pocity soucitu, lítosti či odporu. Tíživá atmosféra hry je střídavě odlehčována komickými momenty,“ řekl dramaturg Divadla 29 Zdeněk Závodný.