VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Homer a jeho rodina dobře vymetli americká kina

LOS ANGELES - Když se sečtou tržby filmů, které v USA o víkendu dosáhly na druhé až šesté místo v návštěvnosti, dá by to dohromady částku, kterou vysbírali jen Simpsonovi ve filmu. Snímek vydělal za první víkend přes 70 milionů dolarů.

31.7.2007
SDÍLEJ:

Foto: Bontonfilm

Což znamená pátý nejlepší start v amerických kinech pro letošní rok.

Hollywoodské studio 20th Century Fox nasadilo film do 3922 kin a celovečerní verze oblíbeného seriálu bez problémů odrazila útok případných konkurentů.

„Jsme nadšeni, ten výsledek předčil všechna naše očekávání,“ říká Chris Aronson zodpovědný za distribuci filmů ve Foxu.

Adaptace pátého Harryho Pottera skončila třetí s tržbami 17,1 milionu dolarů a znovu se potvdilo ze ji o diváky obíraji čtenáři sedmého, závěrečného dílu série.

Překvapení minulého týdne, komedie I Now Pronounce You Chuck and Larry, vydělala o dva miliony víc a stačilo to na velmi dobré druhé místo.

Oba tituly ovšem v přímé konkurenci se Simpsonovými vydělaly jen zhruba polovinu toho co minulý týden.

Simpsonovým pomohla kromě jejich kultovního statusu také promyšlená marketingová strategie.

Ta spočívala mimo jiné i v tom, že stovky poboček obchodů 7-Eleven se na pár dní převlékly za seriálový obchod Kwik-E-Mart.

Pomohly i vesměs pochvalné recenze.

„Jeden z nejlepším filmů roku,“ hlásá například Washington Post.

„V podstatě je to jen dlouhá simpsonovská epizoda, ale zatraceně dobrá,“ přisazuje si Premiere.

Jiný a odborný a respektovaný týdeník Variety zase o filmu píše : „Podívejte se na to jednoduše když už se někdo pokusíte udělat celovečerní Simpsonovi, tak takhle přesně by to mělo vypadat.“

Naopak chladně se k filmu postavil magazín Empire, který konstatuje, že „když nejde série dolů, nedělejte celovečerní film“.

Už příští týden do amerických kin vstoupí dlouho očekávané The Bourne Ultimatum, které do světa vysílá konkurenční studio Universal.

A tvůrci Simpsonových i jejich studio by byli jistě rádi, kdyby si celovečerní animák poradil s konkurencí stejně hravě jako tento týden.

Bude to mít ale velmi těžké: ostatní distributoři se totiž rozhodli přímou konfrontaci se Simpsonovými spíše vypustit, a tak se druhá premiéra minulého týden umístila až na pátém místě. Romantická komedie No Reservation s Catherinou Zeta-Jones vydělala 11 milionů dolarů. Do sedmdesátimilionové tržby ještě nejsou započítány výsledky z kin mimo Spojených států.

Vzhledem ke globální popularitě, které se žlutá rodinka těší, se dá předpokládat, že ze zámořských kin připluje za tento víkend dalších pár desítek milionů dolarů.

31.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Názorná ukázka aplikace Záchranka na mobilním telefonu v praxi.
11

„Apka“ v akci. Pomohla při simulované nehodě

Pardubické letní kino.

Skupina padouchů zachraňuje svět v letním kině

Festival vína a Vinařská noc se spojí. Na zámku bude živo

Pardubice – V pátek a sobotu se na pardubickém zámku uskuteční oblíbený festival vína. Největší změnou oproti loňskému ročníku je spojení festivalu s Vinařskou nocí. Ta se v minulých letech konala na Pernštýnském náměstí. Nyní se však obě akce propojí na zámku.

Útočník Kolář se vrací. Bude hrát s Píšou za Trutnov

Pardubice – Na druholigovou scénu míří další zkušený hokejista. Bývalý pardubický útočník Jan Kolář oblékne v nadcházející sezoně dres HC BAK Trutnov. 

Tři body z Vítkovic! Fotbalisté Pardubic udrželi náskok i v oslabení

Ostrava, Pardubice – To, co se jim nepodařilo na jaře, na třetí pokus zvládli. Pardubičtí fotbalisté vyhráli na Městském stadionu v Ostravě nad Vítkovicemi. Ve druhé půli přitom hráli přes půl hodiny v oslabení. 

Jedenáctiletí si domluvili noční toulačku, bez rodičů

Pardubice - Tah nočním městem přerušila až hlídka městské policie. Dva jedenáctiletí hoši v Pardubicích se šli projít. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení