Tisícovka filmů ročně, festivaly, koncerty, výstavy, nová kavárna i promítání zdarma. Taková je nabídka pro Hradec Králové, s kterou nyní přichází tým pořadatelů Pardubického letního kina.
Společnost jeho jednatele Tomáše Drechslera má totiž zájem o převzetí zadluženého hradeckého biografu Centrál.

Centrálu je třeba vdechnout život

„Centrál je svou polohou i charakterem přirozeným kulturním a společenským místem v centru města a v tomto duchu jej chceme provozovat a dále rozvíjet. Byla by velká škoda, kdyby takové kino přestalo promítat a lidé sem zapomněli cestu. Je třeba mu vdechnout život. Díky svému vybavení má Centrál velký potenciál také jako místo pro vzdělávání nebo pro filmovou postprodukci," říká jednatel společnosti Tomáš Drechsler.

Kromě pravidelného promítání počítají noví zájemci s řadou speciálních projektů, jako jsou přenosy oper, baletů nebo koncertních vystoupení, festivaly, režisérské profily, přehlídky národních a regionálních kinematografií (Polské filmové léto, Hudební film, Bollywood, Festival francouzského filmu, Der Film).

„Důraz chceme klást především na evropskou tvorbu. Už kvůli členství kina v síti Europa Cinemas, které by bylo vhodné zachovat bez přerušení kontinuity. Jde totiž o výrazný zdroj financování provozu do budoucna." vysvětluje Tomáš Drechsler.

Program kina chce stavět nejen na čistě artových titulech, v jejichž uvádění by se nové pojetí dramaturgie mělo odlišovat od konkurenčního multikina, ale také na divácky atraktivních snímcích.
„V dramaturgii filmových projekcí chceme vedle žánrově zaměřených titulů nabízet i projekce pro děti, studenty a seniory. Část těchto projekcí by byla čistě vzdělávacích, a to zdarma v rámci specifických projektů. Usilujeme o získání certifikátu pro projekce Film a škola a Filmové dědictví, seniorům bychom rádi nabídli i páteční odpolední projekce zdarma. Jednáme o převzetí značky Filmového klubu seniorů Stříbrné lišky," doplňuje Tomáš Drechsler.

Artkino Centrál by také dále provozovala Akademický filmový klub Univerzity Hradec Králové určený především vysokoškolákům.
Novinkou by bylo červnové promítání filmů s letní tematikou pod širým nebem na různých místech, což by určitě oživilo nejen centrum města.
„Počítáme s více jak tisícovkou projekcí za rok," upřesňuje jednatel společnosti, která v Pardubicích provozuje zdejší letní kino.

Vedle toho by se pod vedením nového nájemce dočkaly oživení i přilehlé prostory kina. „Do dvorany chceme umístit druhé plátno pro projekce zdarma v rámci provozu kavárny. Jde o obrodu původních konceptů kinokaváren, které pomalu vymizely. To vyřeší i nutnost větších interiérových úprav a výzdoby prostoru před kavárnou," vysvětluje Tomáš Drechsler.

Dvorana by se podle něj měla stát také místem pro konání koncertů a výstavní galerií. „Vedle klasických koncertů se nabízí i větší produkce spojené s filmovou projekcí jako třeba Pink Floyd Revival Czech s projektem The Wall. Dvorana kina má šanci stát se netradičním prostorem pro koncertní programy. Od září bychom ji pak rádi prezentovali i jako místo pro měsíční výstavy začínajících fotografů, malířů a konceptuálních umělců. Část galerie bude doplněna i exponáty z dějin kinematografie. Součástí naší práce s diváky a návštěvníky kina jsou i projekty exkurzí do technického zázemí, výtvarné dílny konané k vybraným projekcím a dále pak animační programy pro školy či dětské a studentské kolektivy," popisuje další plány na oživení Centrálu Tomáš Drechsler.

„V případě zájmu ze strany vedení města je naše společnost schopná převzít kino od 1. července. Jeho provoz by pak ráda zajišťovala minimálně po dobu příštích pěti let," informuje jednatel společnosti, která byla dlouholetým pořadatelem Febiofestu a Pardubického letního kina.

Speciální projekce na různých místech

„Filmové projekce pod širým nebem vzbudily u obyvatel i návštěvníků Pardubic nebývalý zájem a do městského parku v Tyršových sadech přilákaly za svou dosavadní historii neuvěřitelných 400 tisíc diváků," tvrdí Tomáš Drechsler, jehož společnost již druhým rokem provozuje kino Cinema Time na Letišti Praha a je dodavatelem kompletní technologie mobilního kina. „Její specializací jsou projekce na netradičních místech. Díky nim už se diváci dočkali působivého uvedení kultovního filmu Spalovač mrtvol v prostorách krematoria, oscarový snímek Jiřího Menzela Ostře sledované vlaky mohli vidět v hale nádraží, Tmavomodrý svět na letišti, Katyň Andrzeje Wajdy v objektu bývalé vojenské posádky a dokument Občan Havel přikuluje ve stylovém prostředí sladovny pardubického pivovaru. Posledním místem této ojedinělé série byl kostel Zvěstování Panny Marie, v jehož působivém prostředí uvedl režisér Vladimír Michálek svůj film Zapomenuté světlo," uzavírá Tomáš Drechsler.