Na Malé scéně ve dvoře se tak od 19 hodin divákům představí hra jednoho z nejhranějších německých autorů současnosti Mariuse von Mayenburga.

Michael a Vilma nemají daleko ke zhroucení. Práce jim přerůstá přes hlavu a na jejich syna útočí puberta. Rodinnou „idylkou" navíc neustále otřásá Vilmin šéf Haulupa, úspěšný, ale poněkud bláznivý konceptuální umělec.

SOUČÁST RODINY

Mladá Natalja, kterou manželé najmou jako uklízečku, se postupně stává nepostradatelnou součástí rodiny. Funguje jako trpělivý zpovědník, hromosvod všech konfliktů a pro Serge Haulupu jako vysněná performerka, třebaže jeho umělecká díla pro ni znamenají značné ponížení. Ale kdo je vlastně Natalja?

„Mayenburgovy hry jsou modelové. Psychologické motivace jsou v nich přítomné, ale nemyslím si, že by byly dominantní. Jeho hrdinové často demonstrují určitý společenský proces, často jsou uvěznění ve své konkrétní situaci a mám pocit, že většinou nejsou schopni pochopit, proč tomu tak je. Tápou a hledají příčiny. Hledají svou identitu," řekl režisér inscenace David Šiktanc, který s pardubickým divadlem spolupracuje poprvé.

Živý obraz je hra, která se odehrává v dnešním Berlíně, tvůrčí tým se ji ale rozhodl přenést do českých reálií.