VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Klub přátel Pardubicka chce z nádraží na Duklu podchod

Pardubice - „Prodloužení stávajícího podchodu je nejlepší řešení," konstatoval architekt Miroslav Řepa.

18.12.2016 1
SDÍLEJ:

Možný vzhled lávky pro pěší, která má spojovat Duklu a hlavní nádražíFoto: Rosa - architekt

Již řadu let se hovoří o propojení hlavního nádraží se sídlištěm Dukla a v té souvislosti i o záměru na výstavbu jižního terminálu. O tomto propojení se hovořilo také při nedávné komentované prohlídce nádražní budovy s architektem Miroslavem Řepou.

Podle jeho slov je jediným smysluplným propojením právě podchod.

CO JE NEJOPTIMÁLNĚJŠÍ?

„Prodloužení stávajícího podchodu je nejlepší a pro cestující nejoptimálnější řešení. Napojení na koncích si dokážu představit pomocí šikmého pojízdného pásu. Podobně dlouhé průchody a podchody jsou na mnohých evropských nádražích a letištích zcela běžné. Navíc se zde přímo nabízelo, aby podchod vyústil v podzemním parkovišti pod nádražní halou, pod níž jsou totiž dnes zcela nevyužité rozsáhlé suterénní prostory. Je škoda, že radnice těchto věcí nevyužila," konstatoval architekt Miroslav Řepa.

I členové výboru Klubu přátel Pardubicka (KPP) mají pochybnosti o smysluplnosti propojení nádraží a sídliště Dukla pomocí lávky.

„Uvažovaná lávka by měla být vysoká 7,5 metrů a předpokládá se, že bude vyúsťovat pouze na první nástupiště. Když k tomu připočteme ještě schodiště do podchodu, bude to znamenat více než desetimetrový výškový rozdíl, který budou muset cestující překonávat. Ani napojení případného budoucího terminálu jih pomocí nadchodu ústícího na prvním nástupišti nádraží logiku postrádá," sdělil Jan Řeháček, jednatel KPP.

Ten uspořádal k tomuto tématu na svých webových stránkách anketu, kde se 75 procent účastníků vyslovilo pro podchod. Pro něj se vyslovil při nedávné besedě Hovorů o Pardubicku také architekt Tomáš Med, jeden z autorů v současné době prováděné rekonstrukce přednádraží.

„Podchod by měl na straně Dukly vyústit v nějaké budově, aby bylo možné ho jednoduše na noc zavírat. Ale samozřejmě, že prodloužení jednoho ze stávajících podchodů na nádraží směrem na Duklu je nejideálnější řešení propojení," konstatoval Tomáš Med.

KDO BY LÁVKU VYUŽIL?

V souvislosti s chystanou výstavbou trolejbusové tratě z Dukly k nádraží vyvstává otázka, zda by případnou lávku v budoucnu vůbec někdo využíval.

„Daleko praktičtější a jednodušší bude podle mého názoru pro většinu lidí vzdálenost z Dukly na nádraží překonat pomocí přímé linky trolejbusu," řekl Jan Linhart, předseda KPP.

Podle výboru KPP je plánovaná výstavba lávky propojující první nástupiště hlavního vlakového nádraží a sídliště Dukla zbytečnou investicí.

Autor: Redakce

18.12.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
V Ideonu jezdily vláčky.
12

V Ideonu jezdily vláčky, nejdelší kolejiště má 25 metrů

Lezci a lezkyně bojovali o reprezentaci.
10

Lezci a lezkyně bojovali o reprezentaci

Policejní cvičení na dráze. Ke slovu přišly i kleště

Pardubice - Málo místa a nebezpečné prostředí železniční trati. To vše čekalo na policisty Krajské pořádkové jednotky Pardubického kraje a městské policie v Pardubicích. 

Ptáci to dotáhli až na zámek

Pardubice – „Táhni, … ale vrať se!" Na první pohled ostrý rozkaz je pouze název nové výstavy Východočeského muzea v Pardubicích, které na zámku připravilo expozici věnovanou tažným ptákům.

Vytrhnul lavičku z dlažby, hrozil smrtí a řádil i na záchytce

Pardubice - Mladík zničil lavičku, vyhrožoval zabitím a nakonec zlobil i na záchytce. Takový účet si během jednoho dne zajistil mladík, který ještě nedosáhnul plnoletosti. Právě na něj a skupinu dalších tří kluků přijali oznámení pardubičtí strážníci.

Plyn unikající z kotle ohrozil ve Chvaleticích obyvatele domu

Chvaletice – K úniku plynu z plynového kotle došlo ve čtvrtek po desáté hodině večer v bytovém domě ve Chvaleticích. Hasiči ihned po příjezdu změřili koncentraci oxidu uhelnatého v objektu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies