VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Klub přátel Pardubicka chce z nádraží na Duklu podchod

Pardubice - „Prodloužení stávajícího podchodu je nejlepší řešení," konstatoval architekt Miroslav Řepa.

18.12.2016 1
SDÍLEJ:

Možný vzhled lávky pro pěší, která má spojovat Duklu a hlavní nádražíFoto: Rosa - architekt

Již řadu let se hovoří o propojení hlavního nádraží se sídlištěm Dukla a v té souvislosti i o záměru na výstavbu jižního terminálu. O tomto propojení se hovořilo také při nedávné komentované prohlídce nádražní budovy s architektem Miroslavem Řepou.

Podle jeho slov je jediným smysluplným propojením právě podchod.

CO JE NEJOPTIMÁLNĚJŠÍ?

„Prodloužení stávajícího podchodu je nejlepší a pro cestující nejoptimálnější řešení. Napojení na koncích si dokážu představit pomocí šikmého pojízdného pásu. Podobně dlouhé průchody a podchody jsou na mnohých evropských nádražích a letištích zcela běžné. Navíc se zde přímo nabízelo, aby podchod vyústil v podzemním parkovišti pod nádražní halou, pod níž jsou totiž dnes zcela nevyužité rozsáhlé suterénní prostory. Je škoda, že radnice těchto věcí nevyužila," konstatoval architekt Miroslav Řepa.

I členové výboru Klubu přátel Pardubicka (KPP) mají pochybnosti o smysluplnosti propojení nádraží a sídliště Dukla pomocí lávky.

„Uvažovaná lávka by měla být vysoká 7,5 metrů a předpokládá se, že bude vyúsťovat pouze na první nástupiště. Když k tomu připočteme ještě schodiště do podchodu, bude to znamenat více než desetimetrový výškový rozdíl, který budou muset cestující překonávat. Ani napojení případného budoucího terminálu jih pomocí nadchodu ústícího na prvním nástupišti nádraží logiku postrádá," sdělil Jan Řeháček, jednatel KPP.

Ten uspořádal k tomuto tématu na svých webových stránkách anketu, kde se 75 procent účastníků vyslovilo pro podchod. Pro něj se vyslovil při nedávné besedě Hovorů o Pardubicku také architekt Tomáš Med, jeden z autorů v současné době prováděné rekonstrukce přednádraží.

„Podchod by měl na straně Dukly vyústit v nějaké budově, aby bylo možné ho jednoduše na noc zavírat. Ale samozřejmě, že prodloužení jednoho ze stávajících podchodů na nádraží směrem na Duklu je nejideálnější řešení propojení," konstatoval Tomáš Med.

KDO BY LÁVKU VYUŽIL?

V souvislosti s chystanou výstavbou trolejbusové tratě z Dukly k nádraží vyvstává otázka, zda by případnou lávku v budoucnu vůbec někdo využíval.

„Daleko praktičtější a jednodušší bude podle mého názoru pro většinu lidí vzdálenost z Dukly na nádraží překonat pomocí přímé linky trolejbusu," řekl Jan Linhart, předseda KPP.

Podle výboru KPP je plánovaná výstavba lávky propojující první nástupiště hlavního vlakového nádraží a sídliště Dukla zbytečnou investicí.

Autor: Redakce

18.12.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Jeden šmejd do vazby, policie ale stíhá celou skupinu těchto hyen

Zrekonstruovaná 'Reálka'

Další Hovory o Pardubicku ukáží staré město

Japonská delegace v Pardubicích

Pardubice – Rektor partnerské japonské Matsumoto University Hiroyuki Sumiyoshi v doprovodu profesorky z Fakulty managementu Yoriko Masuyama jednal včera na Univerzitě Pardubice.

Případ Petráň: Pardubický kanonýr má chybět celkem dva měsíce

Pardubice – Tvrdý trest za vyloučení ve Vítkovicích. Nejlepší střelec Pardubic v minulé sezoně Michal Petráň se při zápase na hřiště jen tak nepodívá. Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace mu uložila trest zastavení závodní činnosti na 2 měsíce od 23. srpna do 23. října. To v praxi znamená celkem 7 druholigových zápasů.

Lezl přes zábradlí mostu. Nechtěl z něj skákat, ale pouze natíral

Pardubice – Naštěstí ne každý, kdo leze přes zábradlí je sebevrah.

Slabá produktivita a řada vyloučení. „V oslabení se těžko vyhrává,“

Pardubice – Byla to tečka za nevydařeným týdnem. Tři zápasy, tři prohry. V posledním duelu pardubičtí hokejisté podlehli Vítkovicím. Situace po pěti kolech? Tři body a pozice na třináctém místě. Dynamo si představovalo rozhodně lepší úvod sezony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení