Projekt přednádraží je bezesporu chvályhodnou myšlenkou, která spojí veřejnou dopravu do jednoho nástupního a výstupního terminálu v Pardubicích. Ať už se jedná o cestující Českých drah, regionálních autobusových přepravců či uživatelů městské hromadné dopravy. O vhodnosti záměru svědčí i nominace projektu společného terminálu do užšího výběru švýcarskou společností, která díky svým dotačním fondům chce pomáhat v rozvoji regionům nejenom v České republice.

Stejně tak jako je zřejmá záslužná činnost představitelů města, je bohužel také zřejmá nelogičnost některých navrhovaných plánů v celém projektu. V první řadě je potřeba zmínit křižovatku ulic Palackého a Hlaváčova.
Navrhovaný kruhový objezd tak, jak je navržen, v sobě skrývá celou řadu problémů.
Jedním z hlavních je výrazné prodloužení tras projíždějících vozidel.

Dojde tak nejenom ke zvýšení nákladů na provoz projíždějících dopravních prostředků, ale především ke zvýšení hlučnosti a zvýšenému množství zplodin v blízkosti kruhového objezdu.

Z mého pohledu dopravního laika se musím ptát, proč stavět komunikaci za lihovarem? Nejenže tato komunikace zabere velkou část městského parku, ale zcela zbytečně prodraží celý projekt o nevýznamnou část finančních prostředků, které by mohly být investovány například do opravdu funkčního a moderního informačního systému.

Jediná výhoda?

Jedinou výhodu této objízdné trasy sleduji v odvedení dopravy právě z prostoru přednádraží. Nicméně průjezd vozidel prostorem přednádraží jak směrem na Hradec Králové a Chrudim, tak i v opačném směru, ať už do centra města či směrem na „rychlodráhu“, lze řešit výrazně levnější variantou.
Tato varianta má přímou závislost i na již výše zmiňovaný kruhový objezd.

Nedořešených problémů v souvislosti s výstavbou přednádraží je ještě mnohem více.
Jedná se i o uvažovaný nadchod s výtahy, řešení křižovatky ulic Kpt. Bartoše a Palackého a v neposlední řadě i vlastní prostor přednádraží s ohledem na zajíždění autobusů k zastávkám a jejich následnému vyjíždění z terminálu. Diskusi si zcela jistě zaslouží celý projekt z pohledu městské hromadné dopravy (MHD) tak, aby nedocházelo ke zbytečnému prodlužování tras linek MHD.

Věříme, že celý projekt ještě dozná významných změn, a to i z důvodu intenzivního připomínkování nejasností a nelogičností z řad odborné veřejnosti.

Miroslav Drobný, krajský tajemník Věcí veřejných