VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Život na třídu Míru vrátí jen pěší zóna, tvrdí architekt

Pardubice - Milan Košař chce znovu otevřít otázku navrácení trolejbusů na hlavní pardubickou ulici

6.8.2014 13
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Nemohu ponechat bez odezvy článek pana Alexandra Krejčíře, zastupitele za ODS s názvem: „Sloupy? To je jen důsledek špatné přípravy rekonstrukce." Jedná se samozřejmě o třídu Míru a polemiku vyvolanou instalací sloupů pro trolejové vedení.

Článek pana Krejčíře je přímo ukázkovým příkladem, jak lze překrucovat fakta a odpovědnost za průšvihy přehazovat ze sebe na jiné. Strana ODS ve spolupráci s KSČM a Sdružením pro Pardubice cíleně vyvolala mimořádné jednání zastupitelstva bezprostředně poté, kdy předchozí zastupitelstvo již po několikáté potvrdilo pěší zónu bez provozu městské hromadné dopravy (MHD).

Dohodnuto předem

Toto mimořádné zastupitelstvo mělo předem dohodnuté hlasy na zrušení všech předchozích usnesení o pěší zóně a protlačilo návrat MHD na již vyprojektovanou pěší zónu. Pan Alexandr Krejčíř byl a je jedním z nejhorlivějších odpůrců opravdové pěší zóny a je úsměvné, pokud se nyní kriticky vyjadřuje pouze ke sloupům trolejového vedení a dokonce obviňuje Komisi pro urbanismus a architekturu z toho, že nejednala o jejich podobě.

Takže hezčí sloupy, třeba natřené narůžovo by problém vyřešily? Jako předseda této komise mohu pana Krejčíře ale i občany našeho města ujistit, že jsme o podobě třídy Míru jednali několikrát, vždy se stejným závěrem: nevracet na třídu Míru trolejbusy vůbec. Toto stanovisko jsme s podrobným zdůvodněním předkládali vedení města i zastupitelstvu, které však i díky panu Krejčířovi naše argumenty odmítlo. Samotné sloupy jsou již jenom smutným důsledkem tohoto odmítnutí. Toto vše je dohledatelné v zápisech z jednání.

Není třeba podrobně uvádět, co by občanům našeho města nabídla čistá pěší zóna. Více zeleně, vhodný mobiliář, předzahrádky, které by vrátily do této ulice život a zejména volný a bezpečný pohyb pěších, prostě místo pro pobyt a setkávání lidí.

Pro příklady není nutné chodit daleko, stačí do sousedního Hradce Králové, ale i do celé řady menších měst v okolí, o zahraničí už vůbec nemluvě. Současně realizovaná podoba se pěší zónou jenom nazývá, ve skutečnosti jde o opravenou ulici se sloupořadím, kterou má paradoxně trolejbus pouze projíždět, protože zastávka před pekárnou Hrubý je přemístěna k divadlu. To je tedy kočkopes, opravdové „vítězství ducha nad hmotou".

Argumenty Dopravního podniku města Pardubic (DPMP) o náhradní trase v případě havárie na Sukově třídě jsou nesmyslné už s ohledem na to, že DPMP vlastní také autobusy a usiluje o nákup elektrobusů, jejichž napájení a dobíjení se odehrává na konečných stanicích a troleje v celé trase nezbytně nepotřebují.

Dalším, velmi závažným problémem je dlažba, která byla navržena pro pěší zónu s pouze omezenou dopravní obsluhou, nikoliv pro pravidelnou těžkou trolejbusovou dopravou, která může vyvolat její destrukci.

Konec světa?

Otázku navrácení trolejbusů na třídu Míru chceme za Pardubáky znovu otevřít, a to nejen z výše uvedených důvodů, ale i s přihlédnutím k petici z roku 2007, kdy téměř devatenáct tisíc občanů města vyjádřilo podporu čisté pěší zóně. Věřím, že řada lidí si v průběhu rekonstrukce této ulice zvykla na to, že zde MHD nejezdí a že žádný kolaps, ani konec světa nenastal.

Pěší zónu na třídě Míru bez trolejbusů jsem jako architekt prosazoval odjakživa a nepřestanu za ni bojovat ani nyní, protože jsem přesvědčen, že jen tak lze vrátit do této ulice, která bývala chloubou a výstavní skříní města, znovu život.

Milan Košař, pardubický architekt

Autor: Redakce

6.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Zpráva OFS: Jak hlásit výsledky a fakta

Ilustrační snímek.

Na pardubických Olšinkách bude sraz koček

Pardubický festival plný jógy ukáže, že má jóga mnoho směrů

Pardubice – Zacvičit si jógu nebo se o ní alespoň něco dozvědět budou moci Pardubáci dnes na letním pardubickém festivalu jógy Surya yoga fest v Centru Kosatec. 

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Moravany aby si přibalily na Myšáka kočku...

Pardubicko – Zpropadený los. Pardubické béčko musí stejně jako v loňské sezoně také v úvodu letošního ročníku podruhé v řadě cestovat k soupeři. Živanice hostí nováčka skupiny C s jediným cílem. Tím tříbodovým. 

Hlídka řešila sprosté nadávky. Od třináctiletého pachatele

Chvaletice - Nevychovatelný, nezletilý a nepoučitelný mladý muž.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení