Zveřejňování veřejných zakázek na webu ušetřilo městu Pardubice za půl roku více než 15 milionů korun, což představuje více než 40 procent předpokládané ceny všech 66 takto zadaných zakázek. Jen u jedenácti zakázek překročila reálná cena cenu předpokládanou.

Ušetřilo se více než 60 procent ceny

U ostatních město proti původnímu předpokladu ušetřilo od jednoho do více než 60 procent projektové ceny.
„Veřejné zakázky na webu zveřejňujeme půl roku a s výsledkem jsme velmi spokojeni. Úspora více než 15 milionů je pro město nezanedbatelná. Nepotvrdily se ani obavy odpůrců zveřejňování výběrových řízení na internetu, že některé firmy nabídnou cenu, kterou nebudou schopny dodržet,“ řekl náměstek primátorky a jeden z iniciátorů změny zadávání veřejných zakázek František Brendl.

Prostřednictvím internetu město hledalo dodavatele jak pro malé akce, jejichž cena nepřesáhla 100 tisíc korun, tak zakázky v řádu několika milionů korun.

„Jedním z protiargumentů proti zavedení výběrových řízení přes internet byla i obava z velkého počtu zájemců o zakázky a tedy nárůst administrativy. Nejvíce nabídek se zatím sešlo na výměnu oken v jedné z budov magistrátu. Vybírali jsme ze 17 zájemců o zakázku a ušetřili 40 procent ceny. Ale to je spíš výjimka, v průměru se o zakázku uchází pět až šest firem,“ dodal náměstek primátorky Martin Bílek, který se na přípravě nové směrnice o zadávání veřejných zakázek podílel.

„Další úspory přineslo použití elektronické aukce. Na rekonstrukci a nástavbě mateřské školy Teplého ušetřilo město tímto způsobem 10 milionů korun oproti předpokládané ceně,“ podotkla Nataša Hradní z tiskového úseku pardubické radnice.

Jak bude úspora využita? Na investice

„Více než 25 milionů korun, které byly celkem uspořeny, představuje téměř tři procenta předpokládaných vlastních příjmů města na rok 2011. Tyto peníze budou využity na další investiční akce,“ dodala Nataša Hradní.