VYBRAT REGION
Zavřít mapu

NÁZOR: Vychází optimalizace z objektivních faktů?

Pardubice - „Snad bude optimalizace ku prospěchu cestujících,“ napsal poslanec ODS Radim Jirout.

13.6.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Na základě studie Posouzení významu železničních tratí pro veřejnou dopravu, připravenou společností OREDO, by mělo dojít ke zrušení či výraznému omezení některých vlakových spojů v Pardubickém kraji. Optimalizace by měla zefektivnit dopravu v kraji, otázkou však zůstávají kritéria, podle nichž bylo rušení a omezování vlakových spojů posuzováno.

Před vyhotovením studie hovořila společnost OREDO o nutnosti rozdělit tratě na ty s velkým a malým významem.

Význam měl být rozhodující pro následné využití traťových úseků, což v některých případech znamená posílení, v jiných naopak redukci spojů.
K posílení dopravy má dojít například mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. A to i přesto, že cestující mezi oběma krajskými městy mají denně k dispozici téměř stovku autobusů a vlaků. Přes den převládají autobusy, po sedmé hodině jezdí více vlaků.

Vyhověno bylo nakonec i cestujícím v úseku Choceň, Vysoké Mýto a Litomyšl, kde podle původního plánu měla být doprava po železnici zrušena. Protestní petice, kterou občané podepsali, údajně napomohla k zachování alespoň části vlakových spojů.

Naproti tomu neúspěšná byla petice cestujících využívajících vlakové spoje mezi Dolní Lipkou a Štíty, kde železnice zajišťuje všech šest přímých spojů, zbývající čtyři spoje jsou pak nepřímé.

Nabízí se tak otázka, zdali Chocenští, Vysokomýtští a Litomyšlští vděčí za zachování spojů petici či spíše starostovi Vysokého Mýta, který je ze stejné politické strany jako Jan Tichý, krajský náměstek zodpovědný za dopravu. Společnost OREDO přednesla plán na optimalizaci dopravy, proč ale kraj některým obcím povoluje výjimku a jiným ne?

Náměstek hejtmana Jan Tichý a společnost OREDO nemají jistotu ani v ekologičnosti jednotlivých druhů dopravy. Podle Tichého „staré motoráky funí po horách a vypouštějí do ovzduší oblaka tmavého kouře. Autobusy s nejnovějšími technologiemi naopak splňují přísné ekologické normy.“

Naproti tomu společnost OREDO tvrdí, že jedním z důvodů, proč železniční doprava bude tvořit páteř regionální dopravy v kraji, je právě šetrnost k životnímu prostředí.

Doufejme, že optimalizace dopravy bude nakonec provedena ku prospěchu cestujících a bude vycházet ze skutečných a objektivních faktů, nikoli z politických sympatií a pochybných argumentů.


Radim Jirout, poslanec,
Občanská demokratická strana

13.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pardubické letní kino.

Kráska a zvíře zazpívají v kině

Vysněné dětské postele

Hokejisté Pardubic vstřelili pět gólů Zlínu

Zlín, Pardubice – Hokejisté Dynama získali sedmé vítězství během přípravného období. Ve Zlíně Pardubičtí využili dvě přesilové hry, jednou se trefili v oslabení. Další přípravný zápas budou hrát ve čtvrtek doma proti Olomouci (18.00). 

Fotbalové výročí: Plné tribuny vítaly první ligu

Pardubice – Je to jeden z milníků ve více než stoleté historii pardubického fotbalu. A právě v tomto týdnu si ho místní klub připomíná. Před osmdesáti lety měla v Pardubicích premiéru nejvyšší fotbalová soutěž. 

Dům dětí a mládeže se dočká oprav

Pardubice – Dům dětí a mládeže Alfa bude mít nový plášť i střechu. Čeká ho komplexní zateplení obvodového pláště a střech všech čtyř objektů. Při zateplování dojde také na výměnu oken a dveří, ty vstupní navíc budou upraveny tak, aby do domova mohli bez problému vstoupit i handicapovaní. 

Dvě hledané osoby předvedli strážníci na policii

Pardubice - Strážníci doručili dvě hledané osoby. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení