VYBRAT REGION
Zavřít mapu

SOS zatím nevyhrálo žádný soudní spor

PRAHA - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) podalo na obchodníky od doby svého vzniku v roce 2004 deset žalob. Žádný z těchto soudních sporů ale dosud nevyhrálo.

27.7.2007 1
SDÍLEJ:

Vláda schválila průlomovou a zásadní změnu v soukromoprávní oblasti, kterou připravilo ministerstvo spravedlnosti. Návrh nového občanského zákoníku má umožnit občanům, aby se v soukromoprávních situacích chovali přirozeně a zařídili se tak, jak skutečně pFoto: PROFIMEDIA.cz

SOS žalovalo například firmu ASKO Nábytek, letecké společnosti České aerolinie a SkyEurope Airlines, firmu Eurocomm Group nebo jako poslední cestovní kancelář Exim Tours.

Ve třech případech z deseti sdružení žalobu stáhlo, další spory probíhají. „Žaloby jsme vzali zpět, protože obchodníci své chování vůči klientům změnili,“ říká právník SOS Jan Šulc.

Dosud ale neskončil například spor s firmou Eurocomm Group. V tomto případě dal odvolací soud za pravdu žalované straně, SOS se však obrátilo na Nejvyšší soud.

Jedna z nejvíce medializovaných kauz SOS se týkala bankovních poplatků. Ta však do desítky podaných žalob nespadá. SOS ji totiž přímo nepodalo, pouze iniciovalo.

Prostřednictvím Veřejné výzvy se v roce 2005 obrátilo na klienty ČSOB a vyzvalo je k podání žaloby na banku. Výzva označila za neoprávněné vybíránípoplatků za vedení a za zrušení účtu.

Na jaře letošního roku ale obvodní soudy v Praze rozhodly, že tyto poplatky neodporují českému právnímu řádu. ČSOB je tak účtovala oprávněně a soudy proto žaloby zamítly.

Ve všech případech ale táhnoucí se spory SOS a obchodníků nekončí pokaždé u soudu. Proběhlo i několik mimosoudních urovnání. Tímto způsobem se sdružení dohodlo například se společností Internet Mall, HYPO stavební spořitelnou nebo obchodním řetězcem Tesco.

Na SOS se každým rokem obrací tisíce lidí, kteří se jejím prostřednictvím snaží upozornit na nekalé chování obchodníků. Nejvíce si lidé stěžují na chování telekomunikačních a finančních společností, na služby v oblasti bydlení a také na cestovní kanceláře.

Z výrobků pak klienti upozorňují nejčastěji na problémy s obuví a elektronikou.

27.7.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Dynamo zdolalo podruhé Motor. Tentokrát po obratu

Pohřesovaná Markéta Lohynská

Policie hledá vozidlo a jeho řidičku, která hrozí sebevraždou

Nepoučitelný zloděj, za čokoládu už mu hrozí soud

Pardubice - Krást se nemá. Krást opakovaně už vůbec.

Hádali se tak, až doma nikdo nezůstal

Pardubice - Každý do svého rohu. Žena šla spát k dceři, muž k mamince.

Hledaného poznala hlídka na ulici

Pardubice - Hledaný muž měl smůlu, hlídka strážníků jej poznala na ulici

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení