VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízdní řády se budou měnit. Čeká nás návrat do minulosti

Pardubice - Dopravní obslužnost v kraji se totiž vrátí k původnímu modelu z období 2010/2011

15.1.2013 9
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Stav jízdních řádů autobusové a železniční dopravy se vrátí do toho, jaký byl před 10. prosincem 2011, a to s navýšením objemu dopravy o 10 až 15 procent. Plán na změnu zveřejnili hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a jeho náměstek zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.

Úpravy jízdních vlakových řádů:
Trať č. 019 = zastavení v železniční stanici (ŽST) Třebovice v Čechách u vlaků Os 12723, Os 12727, Os 12728 a Os 12732
Trať č. 024 = zvýšený rozsah zastavování u vlaků Os 15120 (zastávka Dolní Dobrouč) a Sp 1653 (zastávka Dolní Libchavy a Dolní Dobrouč)
Trať č. 031 = zvýšený rozsah zastavování u vlaků Sp 1949 v (6) a + (zastávka Čeperka, Opatovice nad Labem) a Sp 1783 v X (zastávka Opatovice nad Labem a Pardubice-Rosice nad Labem)
Trať č. 238 = zastavení Sp 1819 ve všech stanicích a zastávkách v úseku Chrast u Chrudimi – Hlinsko v Čechách

Limit překročen

„V loňském roce byl překročen finanční limit na zajištění dopravní obslužnosti o 80 milionů korun. Přesto nebyli cestující a starostové spokojeni. Za jediné rozumné řešení považujeme návrat ke kořenům, k podobě řádů před 10. prosincem 2011, která se utvářela desítky let a u které jsme nezaznamenávali žádnou výraznou nespokojenost," sdělil hejtman Martin Netolický.

„Krátce po svém nástupu do funkce  hejtmana jsem jednal s hejtmanem Královéhradeckého kraje ohledně situace ve společnosti Oredo. Následovala schůzka s náměstkem Jaromírem Duškem a se zaměstnanci společnosti Oredo, kteří byli požádáni o vytvoření nového plánu dopravní obslužnosti tak, aby byla pro region ekologicky a organizačně únosná," poznamenal hejtman Martin Netolický.

I kvůli časové tísni se proto vedení kraje rozhodlo navrátit k modelu dopravy z roku 2010/2011 s mírným navýšením dopravy.
Svolána budou také dvě rozsáhlá setkání se starosty měst a obcí, kteří budou s tímto opatřením seznámeni.

„Budeme objíždět jednotlivé regiony, a to za účasti starostů, zástupců škol, zdravotnických zařízení a těch, kteří jsou na hromadné dopravě závislí. Starostové, ředitelé škol a zaměstnavatelé už nebudou upravovat svůj čas podle jednotlivých linek, ale bude tomu naopak. Budeme to my, kdo se přizpůsobí začátku a konci pracovní doby či školní výuky," řekl Jaromír Dušek.

Jednat se bude ale i s ostatními kraji. „Vazby musí existovat například  také s Olomouckým krajem, a to především kvůli návaznosti spojů v Moravské Třebové. Uskuteční se také setkání se zástupci kraje Jihočeského, Středočeského kraje a Vysočiny. S Královéhradeckým krajem jsme ve styku skoro každý týden, protože máme společné dítě, i když nevím, jestli chtěné  – společnost Oredo," konstatoval náměstek hejtmana.

Setkání se starosty

Současný rozsah vlakové osobní dopravy v Pardubickém kraji by se měnit neměl.
Její výše, 4,8 milionů vlakových kilometrů, jež je daná memorandem podepsaným všemi kraji, předsedou vlády, ministry financí a dopravy, by měla být použita k tomu, aby byly znovuobnoveny některé již neprovozované tratě.

„Jako první krok jsme se rozhodli zahájit 1. února opět provoz železniční dopravy na trati Dolní Lipka – Hanušovice. Obnovena by měla být i trať z Králik přes Moravský Karlov, kde se nachází řada rekreačních zařízení. Ještě před 7. dubnem, kdy se očekávají další změny jízdního řádu, oznámíme další rozšíření znovu provozovaných železničních tratí," dodal náměstek hejtmana.

Nárůst cestujících

Změny by však neměly navýšit dopravní objem. Vlakové kilometry by měly být naopak ušetřeny na linkách, kde jsou podle slov Jaromíra Duška přehuštěné spoje. Důležité je přizpůsobit vše cestujícím, jejichž počet podle slov hejtmana Netolického roste stejně jako v ostatních krajích. Nejde však o výrazný nárůst.

„Počet cestujících se zvýšil jen o jednotky procent, zatímco dopravní objem vzrostl o 47 procent. Pokud se pozastavíme nad cenou, kterou jsme zaplatili za zvýšený počet cestujících, tak mohu garantovat, že kdybychom je vezli taxíky, tak nás to vyjde levněji," uzavřel Jaromír Dušek.

Iveta Koubková

Autor: Redakce

15.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Zpráva OFS: Jak hlásit výsledky a fakta

Ilustrační snímek.

Na pardubických Olšinkách bude sraz koček

Pardubický festival plný jógy ukáže, že má jóga mnoho směrů

Pardubice – Zacvičit si jógu nebo se o ní alespoň něco dozvědět budou moci Pardubáci dnes na letním pardubickém festivalu jógy Surya yoga fest v Centru Kosatec. 

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Moravany aby si přibalily na Myšáka kočku...

Pardubicko – Zpropadený los. Pardubické béčko musí stejně jako v loňské sezoně také v úvodu letošního ročníku podruhé v řadě cestovat k soupeři. Živanice hostí nováčka skupiny C s jediným cílem. Tím tříbodovým. 

Hlídka řešila sprosté nadávky. Od třináctiletého pachatele

Chvaletice - Nevychovatelný, nezletilý a nepoučitelný mladý muž.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení