Společnost Oredo dráždila na začátku roku starosty mnoha obcí v Pardubickém kraji novými jízdními řády. Nyní se některým lidem nelíbí mzdové náklady na zaměstnance firmy, která v kraji organizuje veřejnou dopravu. Podle slov náměstka hejtmana zodpovědného za dopravu Jana Tichého by měl účetní závěrku z roku 2011 prověřit audit.


Z účetní závěrky za rok 2011 vyplývá, že společnost vlastněná napůl Pardubickým a Královéhradeckým krajem měla 16 zaměstnanců a náklady na ně dosáhly za rok celkem 9,278 milionu korun.
V průměru to tedy dělá zhruba 48 300 korun na jednoho zaměstnance na měsíc. To se zdá hodně i některým odborníkům v oblasti dopravy.

Půjde ušetřit?

„Taková částka mi připadá hodně vysoká. U nás v podniku se platy na podobných pozicích pohybují klidně i kolem 25 tisíc korun," podotkl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.
Pardubický kraj je spoluvlastníkem firmy Oredo 18 měsíců, audit by měl ukázat, zda nelze na organizaci dopravy ušetřit.

„Zatím nechci předjímat, jaký bude závěr auditu. Ale myslím, že na mzdách by skutečně bylo možné ušetřit.Když  jsem to probíral s dopravci či zástupci dopravních podniků, tak ty platy jsou asi skutečně vysoké. Pokud by se nám podařilo ušetřit nějaké peníze, mohli bychom je dát na lepší technické vybavení dispečerských pracovišť," konstatoval Jan Tichý (ČSSD).

Ten ovšem upozornil, že práce společnosti Oredo je velmi efektivní, jelikož ji na organizaci dopravy ve dvou krajích stačí 16 zaměstnanců.
„Třeba v Jihomoravském kraji mají 34 zaměstnanců," dodal Jan Tichý.

Hodně otazníků

Na závěry auditu je zvědavý rovněž opoziční lídr Petr Tupec (ODS), který je předsedou krajského výboru pro dopravu.

„Na výboru jsme se nad tím skutečně pozastavili. Jednatel firmy Oredo Vladimír Záleský tvrdil, že organizovat veřejnou dopravu musí kvalitní odborníci. To se ale na začátku roku příliš nepotvrdilo. Takový platový průměr, jaký je v Oredu, je v České republice skutečně neobvyklý. Je tam ještě hodně otazníků, které musíme vyřešit," podotkl Petr Tupec.