R35 je prioritou takřka všech politických stran, které kandidují v předčasných volbách. Měl jste možnost za krátkou dobu, co působíte ve funkci ministra dopravy, pro tuhle stavbu něco konkrétního udělat?
Já říkám, že Česká republika měla v posledních dvaceti letech jen jednu opravdu strategickou dopravní stavbu a tou je právě vybudování paralelního spojení k dálnici D1. Přestože se proinvestovaly stovky milionů korun, tak tuto stavbu dosud nikdo nezrealizoval. Já jsem udělal jedinou věc, která byla možná a která ale není příliš viditelná, ale jako jediná vede k cíli. Tou věcí je urychlené obnovení všech dílčích staveb na R35.

Tím myslíte třeba křižovatku u Opatovic, kterou jste navštívil?

Ano. Ta se mnohým zdála jako předimenzovaná. Ona je obrovskou stavbou, ale musíme uvážit, že se na ni kříží tři zatížené komunikace, z nichž dvě jsou dálničního typu.  Tato křižovatka je klíčem k pokračování výstavby R35.

Je šance, že by se samotná R35 začala stavět do roku 2016?

Ale ono se přece staví. Na křižovatku v Opatovicích má navazovat řetězec úseků, který měří asi 25 kilometrů. Pokud se něco nezadrhne, tak už příští rok budeme soutěžit dodavatele.