Počet objednaných autobusových kilometrů v kraji se snížil 
za poslední čtyři roky zhruba o pět milionů ročně, ale řidičů autobusů je čím dál méně. Věkový průměr těch současných se blíží důchodovému věku.

„Nyní kraj objednává asi 16 milionů kilometrů ročně, což je stále mnohem víc než před optimalizací. Nyní jsme pod velkým tlakem toho, že linky nebude mít kdo jezdit. V okamžiku, kdy některý řidič třeba onemocní, tak může být problém. Chci po dopravcích, aby nám předložili návrhy, jak to řešit," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jaromír Dušek.

Podle něj jsou částečně na vině sami dopravci, kteří řidiče nedostatečně platí.

„V době, kdy došlo ke zlevnění nafty v průměru 
o dvě koruny na litr, jsme autobusové dopravce žádali, aby většinu z ušetřených peněz dali na platy svých zaměstnanců," dodal Dušek.

Ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán před časem řekl, že za nedostatkem řidičů autobusů vidí hlavně vysoké počáteční investice. „Pokud se někdo chce stát řidičem autobusu, znamená to počáteční investici do vzdělání kolem 50 tisíc korun," upozornil Tomáš Pelikán.