VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za nové logo dostal Pardubický kraj „sodu“. Internet se baví

Pardubický kraj - Před týdnem všichni věděli, proč spadla českotřebovská hala, teď zase všichni rozumějí logům, říká hejtman.

27.1.2017
SDÍLEJ:

Logo Pardubického kraje kontra vlajka souostroví Ålandy.Foto: Pardubický kraj/Wikipedie

Pardubický kraj – Švédsko? Nebo Finsko? To je teď to, o čem běží debata na sociálních sítích. Pardubický kraj tento týden slavnostně představil novou podobu svého loga. A následovala palba kritiky a sarkasmu, jako už dlouho ne.

Nové kulaté logo má nahradit globus korunovaný siluetou Kunětické hory. Symbolika nového loga má znázorňovat Pardubický kraj složený ze čtyř oblastí protínaných dopravními cestami. Historickými kupeckými stezkami ve žluté barvě a červenou linkou železnice.

Jenže bez tohoto výkladu většina lidí na první pokus hádá, že jde o vlajku Švédska přeškrtnutou červeným T, na druhý pohled pak někteří správně poukazují na to, že až na jednu chybějící červenou čáru se jedná o vlajku finské oblasti Ålandy.

Že by kritizované logo ještě na poslední chvíli Pardubický kraj stáhl, se asi nestane. „Rada Pardubického kraje tuto podobu schválila jako záměr. Znamená to, že návrh a provedení jako takový zůstane, ladit se budou jen některé detaily provedení loga," uvedla mluvčí krajského úřadu Zuzana Nováková.

Hejman Martin Netolický logo hájí. Podle něj je třeba nechat čas, než opadnou vášně. „Logo není na rozdíl od vlajky oficiálním symbolem kraje, takže ho není třeba v tisku rozebírat 14 dní. Když spadla střecha českotřebovské haly, byli všichni odborníky na vazníky, teď zase všichni rozumějí logům," míní.

Průšvih i úspěchNa co potřebuje kraj logo? Jedna z často kladených otázek poté, co Pardubický kraj představil to své.
Ne všechno se z marketingového hlediska v Pardubickém kraji nedaří. Východočeské muzeum provozované právě krajem zaznamenalo mimořádný úspěch se sloganem: „Nudíte se v Hradci? Zámek Pardubice!" Po tomto úspěchu si kraj vybral s novým logem spíše tu slabší chvilku. Ale není v tom sám. Své o tom vědí například v Náchodě, kde jejich nové logo s dominantním písmenem N sklidilo výsměch za to, že silně připomíná logo značky jednoho výrobce kávovarů. Druhým průšvihem pak bylo, že písmeno N stálo v databance 200 korun, Náchod však za logo vyplatil částku 150 000.

Autor: Jiří Sejkora, Kamil Dubský

27.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
BRÁNIL HVĚZDU. Ještě donedávna znal Martin Peterka gruzínského pivota jménem Zaza Pachulia jenom z vyprávění...

Čekám na svou šanci, ale snažím se jí jít naproti

Křišťálová Lupa 2017

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Vedle Letního stadionu vyroste nový čtyřhvězdičkový hotel

Pardubice – Krajské město dlouhodobě trápí nedostačující ubytovací kapacity. To by se ale mělo v dohledné době změnit. V prostoru mezi malou hokejovou halou a ulicí U Stadionu má vyrůst hotel. 

Pardubice čeká ostravská mise. Letos již třetí

Pardubice – Potřetí v roce 2017 vyrazí pardubičtí fotbalisté na Městský stadion v Ostravě. Na jaře zde vybojovali bod v duelu s Baníkem, Vítkovicím potom podlehli 0:1. A právě Vítkovice jsou středečním soupeřem Pardubic v 5. kole Fortuna národní ligy. Utkání v Ostravě má výkop v 18 hodin.

Kráska a zvíře zazpívají v kině

Pardubice – Na programu Pardubického letního kina je dnes fantasy muzikál Kráska a zvíře. 

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení