V sobotu večer měly utichnout všechny stavební práce na projektu Zelená louka v Semtíně. Na černé stavbě, která je trnem v oku pardubické radnici, však pokračovaly přes předcházející prohlášení firmy a jejího ředitele Petra Dědka i nadále. Vedení města je postupem společnosti D+D pořádně rozčíleno, společná schůzka nad budoucností logistického centra se však pravděpodobně uskuteční.

Krejčíř: Nevěřím mu

Když se v neděli dopoledne vydal náměstek primátora Alexandr Krejčíř na obhlídku staveniště, pohledem přes oplocení zjistil, že přes veřejný slib firmy D+D se zde stále provádí stavební práce. „Pohybovalo se tam několik dělníků a brousili betony, které nesnesou odklad a technologicky se musí dělat v určitých termínech. To je vysvětlení pana Dědka. Já mu sice rozumím, na druhou stranu ho nechápu, když veřejně vyhlásí, že v neděli bude na stavbě klid,“ uvedl Alexandr Krejčíř. „Nicméně když jsem se tam jel podívat odpoledne, venku nebyly žádné stavební činnosti na první pohled vykonávány.“ Podobnou informaci získal náměstek Krejčíř i z pondělka od stavebního úřadu magistrátu. „Ale pořád je to dohled zpoza plotu, dovnitř se zatím nikdo nedostal,“ upozornil náměstek.

Boj s největší černou stavbou města v jeho novodobé historii vede pardubický magistrát po dvou liniích. První se týká samosprávy, radní města totiž dali firmě ultimátum, že s ní nebudou jednat o pronájmu městského pozemku, který D+D nutně potřebuje, do doby, než zastaví černou stavbu. Druhý tlak na firmu, která si nedělá příliš těžkou hlavu s dodržováním stavebního zákona, vede stavební úřad magistrátu. Jednání představitelů radnice, stavební firmy, ale i dalších subjektů plánoval Alexandr Krejčíř na středeční odpoledne. Jednu chvíli zvažoval, že setkání zruší. V úterý se o tom bude debatovat na poradě vedení města. „Osobně si myslím, že by jednání asi proběhnout mělo. Zveme tam i zástupce firmy Schenker a ten by nám měl vysvětlil některé souvislosti, které známe jenom zprostředkovaně. O termínu, kdy firma Schenker odstoupí od dohody atd. Tohle my víme jenom od pana Dědka a já panu Dědkovi už moc nevěřím,“ dodal náměstek primátora.

Podmínkou města, aby se černá stavba nechala vůbec zlegalizovat, je, aby k logistickému centru byla upravena příjezdová komunikace, cyklostezka a došlo k vyřešení napojení na silnici I/36.