Existenci další černé stavby řeší pardubická radnice. Opět je za ní vrchlabská společnost D+D, s níž má město negativní zkušenost v případě nelegální výstavby logistického centra Zelená louka v Semtíně.

Tentokrát začala firma upravovat bez řádných povolení účelovou příjezdovou komunikaci k nové hale. A navíc opět na pozemku města bez jeho souhlasu.

Pardubičtí radní se v úterý na svém jednání znovu zabývali firmou D+D Park Pardubice a.s.. Ta požádala město o pronájem částí pozemku v blízkosti pozemní komunikace vedoucí k areálu stavby logistického centra. Rada ale žádost firmy zamítla.
„Na těchto pozemcích již společnost protizákonně umístila nepovolenou stavbu tzv. výhybny,“ řekl mluvčí radnice Michal Zitko. „Rada města zároveň společnost vyzvala, aby nejpozději do 8. září uvedla tyto pozemky do původního stavu a zdržela se dalších nezákonných aktivit na pozemcích města,“ doplnil.

Podle informací magistrátu ještě v úterý na komunikaci pracovaly nákladní auta a buldozery. „Investor si z nás dělá legraci,“ prohlásil náměstek pardubického primátora Alexandr Krejčíř s tím, že zřejmě postupuje ve stejném duchu, jako u výstavby logistického centra. Bez územního a stavebního povolení vybudovat, co se dá, a pak si stavbu nechat dodatečně zlegalizovat. I to totiž český stavební zákon umožňuje.

Požadují informace

Městu ale zřejmě s firmou, která se na zákony příliš neohlíží, dochází trpělivost.
Radní Pardubic nyní požadují, aby investor městu jako vlastníkovi komunikace dotčené stavbou výhybny předložil kapacitní posouzení této komunikace v souvislosti s budovaným logistickým centrem. Má rovněž vysvětlit rozpory v informacích o poměru vyvolané železniční a kamionové dopravy. „Rada deklarovala, že splnění těchto dvou požadavků týkající se dopravní obsluhy území je také podmínkou pro případné rozhodování rady o nájmu pozemku, na kterém má být umístěno logistické centrum,“ dodal Zitko. Pozemek o zhruba 500 metrech čtverečných si už dříve firma D+D „zabrala“, aniž se s městem domluvila na jeho pronájmu.