Přestavba křižovatky u Parama je ve schváleném rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na rok 2012. Vládou schválený rozpočet SFDI na rok 2012 ale ještě musí projít hospodářským výborem parlamentu. Prohlásil to při své páteční návštěvě Pardubic ministr dopravy Pavel Dobeš.

„Je důležité, aby došlo ke spolupráci všech poslanců Pardubického kraje, aby apelovali na členy hospodářského výboru,” upozornil ministr dopravy Pavel Dobeš.
Důvodem zapojení úseku Pardubice - Trojice je podle Dobeše současná výstavba tří úseků komunikace 1/37. Jedná se o úseky Hrobice – Ohrazenice, Březhrad – Opatovice a Trhová Kamenice – most. V úhrnné částce jde o takřka miliardu korun. „Na křižovatku U Trojice půjde padesát milionů korun,” řekl Dobeš.

„Nemělo by příliš velký význam stavět tyto tři úseky a vynechat křižovatku u Parama. Na ministerstvu dopravy není diskuze, náš návrh byl schválen na úrovni Vlády České republiky, návrh v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury prošel. Nyní bude návrh projednán vedením hospodářského výboru parlamentu,” vysvětlil.

Ministr se nevyjádřil odmítavě ani k požadavku na přestavbu křižovatky u hypermarketu Albert.

Křižovatka u bývalé Hypernovy

„Náměstek hejtmana Jan Tichý správně podotkl, že současně s křižovatkou U Trojice je potřeba řešit i plánovanou křižovatku u bývalé Hypernovy, která je v těsné souvislosti a návaznosti na křižovatku u Parama. Prioritní pro město je samozřejmě vize severovýchodního obchvatu. Současně musím říct, že obchvat Chrudimi bez křižovatky u Parama a křižovatka u Parama bez obchvatu Chrudimi pozbývá svého smyslu,” řekla pardubická primátorka Štěpánka Fraňková.
„Nejprve je třeba dopracovat komunikaci U Trojice. Poznámka ohledně křižovatky u bývalé Hypernovy je k diskuzi,” reagoval ministr.

„Jednoznačnou prioritou pro rok 2014 až 2020 jsou dvě základní komunikace - dokončení 1/37 a výstavba R35 tak, aby bylo možné mít dvě paralelní tranzitní trasy mezi východem a západem,” dodal ministr dopravy.

„Je jednoznačné, že za dvacet let se Pardubice ocitly v roli nejzanedbávanější oblasti z hlediska infrastruktury. Teď mám poprvé pocit, že se něco dělá koncepčně,” prohlásil poslanec za Věci veřejné Miroslav Petráň.

„Předpokládáme, že stavba bude velice složitá. Vždy bude jeden pruh průjezdný, stavba bude trvat dvě až tři stavební období. Jistě to nebude příjemné, ale jinak to bohužel nejde,” uzavřela pardubická primátorka Štěpánka Fraňková.

Lenka Štěpánková