Pokud se společnosti nepodaří dokončit terminál v červnu, bude muset nahradit evropskou dotaci 62 milionů korun, která by městu unikla. „Pokud nám vznikne škoda, budeme ji vymáhat v celém rozsahu. Sám jsem na to zvědavý. Strabag totiž stále mění harmonogram, termíny se prodlužují,“ uvedl Miloslav Kulich, ředitel dopravního podniku, který je investorem stavby.

Nádraží za téměř 400 milionů korun mělo původně stát vloni v srpnu. Podmínkou pro získání evropské dotace bylo, že nádraží bude hotové do konce roku 2007.

Ani další termín však společnost Strabag nedodržela a přišla kvůli tomu o bankovní garanci ve výši osmdesát milionů korun, kterou musela složit před začátkem stavby.
Dopravní podnik poté musel nadvakrát vyjednávat o posunutí termínu dokončení výstavby terminálu. „Domnívám se, že k tomu vůbec nemuselo dojít. Kdyby firma dala důraz na přípravu stavby, nechala si finanční rezervu na případné komplikace a nasadila od začátku tolik lidí a odborníků jako od zimy, tak už nádraží mohlo dávno sloužit veřejnosti,“ míní náměstek primátora Josef Malíř.

Na stavbě by mělo v těchto dnech začít natahování střešní plachty na konstrukci. Dvě odbavovací haly mají projít kolaudací v polovině května, zbylou část by měl dopravce převzít běhemčervna.