VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak se povedlo přednádraží? Prokouklo, chybek je jen pár

Pardubice - Rozsáhlá rekonstrukce pardubického přednádraží překreslila nejen tvář prostoru, ale i jízdní mapu. A tak jsme některé změny ohodnotili.

7.7.2017
SDÍLEJ:

Nové pardubické přednádraží. Příjemná relaxační zóna v sousedství pošty. Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Semaforové přešlapy
Jedním ze zádrhelů byly svéhlavé semafory, které na vedlejších křižovatkách (výjezd z terminálu a od lihovaru) přecházely z červeného signálu na oranžový a hned zpět. Na chybu upozornili jak řidiči autobusů, tak osobních aut. Šlo o systémovou chybu v programu, která by měla být již odstraněna.

Nové pardubické přednádraží. Nové pardubické přednádraží. Změna se dotkla i organizace jízdních pruhů.

Jízdní pruhy
Změna uspořádání jízdních pruhů se stala asi největším terčem kritiky nového uspořádání přednádraží. Předchozí stav – dva jízdní pruhy směrem do centra a dva ven – vystřídala jiná kombinace. Tři z centra, dva do něj. Ovšem ze tří pruhů ven je jeden odbočovací směrem k terminálu. Směrem do města je pak pravý pás pro vozidla jedoucí rovně a zároveň pro odbočení k terminálu, levý je odbočovací na parkoviště k lihovaru. Intervaly semaforů jsou směrem do města upraveny na vyšší propustnost, než tomu bylo před rekonstrukcí. Jeden pruh směrem do města se řidičům zdá málo. Jenže – od křižovatky Paramo stejně vede jen jeden pruh jako od Polabin – tedy stav jako před rekonstrukcí. Kapacita silnice se tak nezmenšila, pouze klade vyšší nároky na pozornost při rozřazování na další křižovatku. Každopádně, dokud nebude existovat řešení, které dopravu vyvede z centra města, bude dopravní situace tragická i nadále, stejně jako před rekonstrukcí.
Změna je i u výjezdu od lihovaru, křižovatka teď umožňuje vyjíždějícím řidičům odbočení vlevo i vpravo, interval však je tak na dvě auta a vyžaduje od řidičů opět rychlé reakce.

Blokované křižovatky
Auta odbočující ze směru od ulice kpt. Bartoše zůstávají stát v křižovatce a blokují jízdu řidičům jedoucím od/na křižovatku Paramo. Zde to je, ruku na srdce, jediný problém, který nezpůsobuje dopravní řešení křižovatky, ale řidiči páchající dopravní přestupek. Zelená na semaforu neznamená konec všech dopravních předpisů, (i když se tak mnozí řidiči chovají) neboť předpis jasně říká:
„Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce“.

Nové pardubické přednádraží. Parkoviště Kiss+Ride slouží ke krátkodobému zastavení a není zpoplatněno.Chybí parkovací místa?
Přibylo větší a potřebnější parkoviště typu kiss + ride, neboli pro krátké zastavení na vyložení či naložení auta. Pokud už musíte čekat na notně opožděný vlak, musíte popojet na menší placené parkoviště před bytovým domem. S dlouhodobým parkováním aut nádraží nepočítá.
Na druhou stranu – kritický nedostatek parkovacích míst v okolí přednádraží je stále nevyřešeným problémem – parkoviště za lihovarem totiž kapacitně málokdy dostačuje a obchodní dům Albert usiluje o zpoplatnění přilehlého parkoviště. Pozitivní je, že zmizelo divoké parkování před budovou pošty.

Cyklověž
Po samotném terminálu jediná nová významná stavba v sousedství hlavní pošty. Pokud dojíždíte k nádraží denně na kole třeba kvůli práci, ale asi nebude vaše volba. Taxa za uskladnění kola ve výši deset korun na den je na pravidelné a časté užívání zbytečně vysoká. Cyklověž zatím bohužel ale není ani v provozu.

Nové pardubické přednádraží. Stojanů na kola výrazně přibylo a jsou pod střechou.Cyklostojany
Jestli něco kolem nádraží chybělo více než parkovací místa, pak to byly cyklostojany. Po rekonstrukci jich výrazně přibylo, a navíc jsou pod střechou. Velkým zklamáním však je to, že nejde o bezpečnostní rámy uzamykatelné zámkem – fabkou, a cyklověž kvůli její ceně není možné brát jako alternativu. I přes chystané kamery bude parkování kola u nádraží stále hazardním podnikem.

Prostor před nádražní halou
Přibyla hezká relaxační zóna s fontánou. Před samotnou halou je prostor vzdušný, čistý a přehledný. Velikosti a významu nádražní budovy určitě odpovídá. Dle některých hlasů je dlážděná plocha až zbytečně veliká. Všudypřítomné dlažební kostky se navíc nemají rády s kufry na kolečkách. Otázkou je, zda nestálo za to do plochy „říznout“ a na její úkor raději rozšířit silniční tah ještě o další pruh navíc. Při tempu, jakým se v Pardubicích řeší dopravní situace, by to možná za pokus stálo.

Autor: Jiří Sejkora

Oznámkujte: Jak se povedla rekonstrukce pardubického přednádraží?

1

31 %

2

27 %

3

20 %

4

9 %

5

13 %

Hlasovalo: 252

7.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bezva ženská na krku

Bezva ženskou na krk si v letním kině vezme Ondřej Vetchý

Nový most ve Valech bude, petice Mělických nepomohla .

Nový most ve Valech bude, petice Mělických nepomohla

Mistrovství na pardubickém závodišti nabídne umění koní, jezdců i řezbářů

Pardubice – Ve čtvrtek začalo na pardubickém závodišti Mistrovství České reubliky ve všestrannosti. Na účastníky čeká v dráze více než sto skoků. Některé jsou koním a jezdcům známé třeba z minulého roku, třicítka skoků je ale nová.

Jsou tu už léta a stále úspěšní: údajně neslyšící podvodníci

Pardubický kraj – Nejčastěji se vyskytují na parkovištích a v centru města. Regionální certifikát pro neslyšící a tělesně postižené lidi a chudé děti, chceme otevřít mezinárodní centrum. Děkujeme. Zapamatujte si tuto větu a na podvodníka, který vám podstrčí papír s tímto textem a několika podpisy, rovnou volejte policisty. 

První test? Kouč má příjemně zamotanou hlavu

Pardubice - Opatrný začátek v horkém červenci? Pozvolný rozjezd? Zapomeňte! Hokejisté Pardubic odehráli dva kvalitní přípravné zápasy s bratislavským Slovanem. Ten první rozhodli v nájezdech, druhý vyhráli v základní hrací době. Řada hráčů se poprvé pardubickým trenérům představila v zápasovém zatížení. 

Na benzínce lil palivo na zem. A k tomu si zapaloval cigaretu

Pardubice - Jak z horkého léta udělat nesnesitelně horké léto? Chovat se na benzínce jako sebevrah - šílenec.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení