VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak se povedlo přednádraží? Prokouklo, chybek je jen pár

Pardubice - Rozsáhlá rekonstrukce pardubického přednádraží překreslila nejen tvář prostoru, ale i jízdní mapu. A tak jsme některé změny ohodnotili.

7.7.2017
SDÍLEJ:

Nové pardubické přednádraží. Příjemná relaxační zóna v sousedství pošty. Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Semaforové přešlapy
Jedním ze zádrhelů byly svéhlavé semafory, které na vedlejších křižovatkách (výjezd z terminálu a od lihovaru) přecházely z červeného signálu na oranžový a hned zpět. Na chybu upozornili jak řidiči autobusů, tak osobních aut. Šlo o systémovou chybu v programu, která by měla být již odstraněna.

Nové pardubické přednádraží. Nové pardubické přednádraží. Změna se dotkla i organizace jízdních pruhů.

Jízdní pruhy
Změna uspořádání jízdních pruhů se stala asi největším terčem kritiky nového uspořádání přednádraží. Předchozí stav – dva jízdní pruhy směrem do centra a dva ven – vystřídala jiná kombinace. Tři z centra, dva do něj. Ovšem ze tří pruhů ven je jeden odbočovací směrem k terminálu. Směrem do města je pak pravý pás pro vozidla jedoucí rovně a zároveň pro odbočení k terminálu, levý je odbočovací na parkoviště k lihovaru. Intervaly semaforů jsou směrem do města upraveny na vyšší propustnost, než tomu bylo před rekonstrukcí. Jeden pruh směrem do města se řidičům zdá málo. Jenže – od křižovatky Paramo stejně vede jen jeden pruh jako od Polabin – tedy stav jako před rekonstrukcí. Kapacita silnice se tak nezmenšila, pouze klade vyšší nároky na pozornost při rozřazování na další křižovatku. Každopádně, dokud nebude existovat řešení, které dopravu vyvede z centra města, bude dopravní situace tragická i nadále, stejně jako před rekonstrukcí.
Změna je i u výjezdu od lihovaru, křižovatka teď umožňuje vyjíždějícím řidičům odbočení vlevo i vpravo, interval však je tak na dvě auta a vyžaduje od řidičů opět rychlé reakce.

Blokované křižovatky
Auta odbočující ze směru od ulice kpt. Bartoše zůstávají stát v křižovatce a blokují jízdu řidičům jedoucím od/na křižovatku Paramo. Zde to je, ruku na srdce, jediný problém, který nezpůsobuje dopravní řešení křižovatky, ale řidiči páchající dopravní přestupek. Zelená na semaforu neznamená konec všech dopravních předpisů, (i když se tak mnozí řidiči chovají) neboť předpis jasně říká:
„Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce“.

Nové pardubické přednádraží. Parkoviště Kiss+Ride slouží ke krátkodobému zastavení a není zpoplatněno.Chybí parkovací místa?
Přibylo větší a potřebnější parkoviště typu kiss + ride, neboli pro krátké zastavení na vyložení či naložení auta. Pokud už musíte čekat na notně opožděný vlak, musíte popojet na menší placené parkoviště před bytovým domem. S dlouhodobým parkováním aut nádraží nepočítá.
Na druhou stranu – kritický nedostatek parkovacích míst v okolí přednádraží je stále nevyřešeným problémem – parkoviště za lihovarem totiž kapacitně málokdy dostačuje a obchodní dům Albert usiluje o zpoplatnění přilehlého parkoviště. Pozitivní je, že zmizelo divoké parkování před budovou pošty.

Cyklověž
Po samotném terminálu jediná nová významná stavba v sousedství hlavní pošty. Pokud dojíždíte k nádraží denně na kole třeba kvůli práci, ale asi nebude vaše volba. Taxa za uskladnění kola ve výši deset korun na den je na pravidelné a časté užívání zbytečně vysoká. Cyklověž zatím bohužel ale není ani v provozu.

Nové pardubické přednádraží. Stojanů na kola výrazně přibylo a jsou pod střechou.Cyklostojany
Jestli něco kolem nádraží chybělo více než parkovací místa, pak to byly cyklostojany. Po rekonstrukci jich výrazně přibylo, a navíc jsou pod střechou. Velkým zklamáním však je to, že nejde o bezpečnostní rámy uzamykatelné zámkem – fabkou, a cyklověž kvůli její ceně není možné brát jako alternativu. I přes chystané kamery bude parkování kola u nádraží stále hazardním podnikem.

Prostor před nádražní halou
Přibyla hezká relaxační zóna s fontánou. Před samotnou halou je prostor vzdušný, čistý a přehledný. Velikosti a významu nádražní budovy určitě odpovídá. Dle některých hlasů je dlážděná plocha až zbytečně veliká. Všudypřítomné dlažební kostky se navíc nemají rády s kufry na kolečkách. Otázkou je, zda nestálo za to do plochy „říznout“ a na její úkor raději rozšířit silniční tah ještě o další pruh navíc. Při tempu, jakým se v Pardubicích řeší dopravní situace, by to možná za pokus stálo.

Autor: Jiří Sejkora

Oznámkujte: Jak se povedla rekonstrukce pardubického přednádraží?

1

30 %

2

26 %

3

21 %

4

9 %

5

14 %

Hlasovalo: 257

Anketa byla ukončena

7.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zlatá přilba, nejznámější plochodrážní závod v Česku.

Zlatá přilba je tady, hoteliéři mají žně

Předvolební debata Deníku v Pardubickém kraji. Volební lídři odpovídají na naše otázky v Lázních Bohdaneč.
EXKLUZIVNĚ
37

Převod silnice I/36 na kraj by měl kamiony z Bohdanče vyhnat, shodli se lídři

Rybička a jeho premiéra: Byli jsme lepší než Žižkov

Pardubice – Přišel v letní přestávce, ale až v devátém kole si zahrál za fotbalové Pardubice od úvodní minuty utkání. Jedenadvacetiletý útočník Petr Rybička přispěl svým výkonem k vítězství nad Žižkovem 3:1.

V Pardubicích řádí noční žhář

Pardubice - Valčíkova ulice čp. 328. Panelový dům, kterým obchází šílenec se sirkami. Středa, pátek, sobota a neděle. Požáry mají kromě adresy společnou i příčinu. Někdo je zakládá úmyslně.

Okresní přebor: Souboj nuzáků rozsekl gólman

Pardubice - Dalšími víkendovými duely pokračovaly okrresní fotbalové soutěže. Zajímavostí bylo i tentokrát dost. Například přelovický brankář Daniel Šmarda střídal v okresním přeboru jako hráč do pole a rozhodl zápas.

Retroměstečko obrazem: kasárnami duněly tanky

Pardubice - Dunění tanků a kvílení sirén se po celý víkend rozléhalo z bývalých kasáren T. G. Masaryka v Pardubicích, kde se usídlilo Retroměstečko. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení