Potřebuje město Pardubice silniční propojku mezi Višňovkou a Kyjevskou ulicí? Podle představitelů sdružení Město na kole existuje i vhodnější varianta pro napojení Pardubiček na střed města.

„Připravovaná propojka není nejvhodnějším řešením pro napojení Pardubiček a krajské nemocnice na zbytek města. Tím by bylo bezesporu napojení Kyjevské ulice na rychlodráhu," řekl Jakub Kutílek, který do června letošního roku pracoval na pardubickém magistrátu v odboru hlavního architekta.

O propojce mezi ulicemi Kyjevská a S. K. Neumanna se debatovalo i na posledním zasedání pardubických zastupitelů, kde se schvaloval rozpočet na příští rok. Silniční propojka umožní řidičům osobních aut jedoucích od Chrudimi vyhnout se z větší části centru města a najet na silnici k nemocnici a v budoucnu i na jihovýchodní obchvat. Po delší debatě nakonec stavba v rozpočtu zůstala.

Nejdřív silnice

Tato silniční propojka bude důležitá také z toho důvodu, že město připravuje prodej chátrajícího areálu Tesly a budoucí investor bude mít za úkol vybudovat před nemocnicí okružní křižovatku.

„Samotná stavební realizace musí vypadat tak, že jako první na řadě bude nová silniční propojka mezi Višňovkou a Pardubičkami, až poté rekonstrukce nadjezdu u nemocnice a okružní křižovatka v maximální možné vzájemné časové a funkční návaznosti, nikoliv izolovaně," nechal se slyšet opoziční zastupitel za ODS Karel Haas.

Silniční propojka se ovšem nechystá pouze kvůli plánovanému prodeji areálu Tesly. Jak politici přiznávají jsou podobné stavby jedinou možností, jak mohou v nejbližších měsících nějak pomoci špatné dopravní situaci krajského města.

„Stavbu obchvatů nedokážeme ovlivnit, můžeme jen říkat oblíbené věty, že budeme na jejich výstavbu tlačit. Máme alternativu, která dokáže vyřešit nejpalčivější místa v dopravě," uvedla náměstkyně pardubického primátora Helena Dvořáčková s tím, že město plánuje také propojku mezi křižovatkou U Trojice a nadjezdem u Srnojed.

Je to koncepční?

Jenže podle představitelů skupiny Město na kole je celý projekt propojení nemocnice s Višňovkou nekoncepční. Jaké by bylo vhodnější řešení při uzavírce nadjezdu u nemocnice, s jehož rekonstrukcí se počítá?

„V první řadě je třeba prověřit, zda existuje možnost zachovat při rekonstrukci částečný provoz pro zdravotnickou záchrannou službu či kyvadlový provoz v jednom jízdním pruhu. Další možností je zřízení mostního provizoria tak, jak je tomu nyní na stavbě u Parama přes železniční trať do Rosic. Toto opatření je v případě nutnosti úplné uzavírky mostní konstrukce naprosto běžné a účelnější, než je výstavba nové komunikace v úplně jiné trase," sdělil Deníku Jakub Kutílek.