„Opět nám úředníci chystají pod okny komunikaci… pokud věc necháme, budou tu jezdit tisíce aut a kamionů,“ stálo na letácích, oslovujících především majitele bytů na nábřeží Irmy Geisslové v Jičíně. Mnozí výzvy k petici uposlechli a podepsali.

O co šlo? O zbytečné nedorozumění, ke kterému nemuselo dojít, kdyby především vedoucí odboru územního plánování a rozvoje města ing. Ondřej Bodlák překročil mez svých povinností a snažil se i prostřednictvím prostoru nabízeného Deníkem vysvětlit občanům, oč vlastně jde.

Dopravní síť v Jičíně se řeší stále a s přibývající výstavbou a motorizací obyvatel je tento problém stále palčivější. Na leteckém snímku v levé dolní části je zřetelně vidět arch. Musilem v první polovině minulého století projektovaná trasa podél Cidliny. Nebyla tehdy dokončena.

„V budoucnu se počítá se sjezdem z obchvatu města u hvězdárny. Chtěli bychom zprůjezdnit Nové Město za kinem směrem na Popovice a potom dál ven. Není cílem, aby tudy vedla tranzitní kamionová doprava, to je naprostý nesmysl. Tvoříme nový územní plán a jsme ve fázi jeho zadání. Tam by mělo být co nejvíce variant, o kterých by se dále diskutovalo. Některé mohou působit i určité problémy, ale právě od toho je zadání. V dalším procesu budeme s občany hovořit a varianty, které postupně nebudou vhodné, budeme vypouštět,“ uvedl starosta ing. Martin Puš.

Je navrženo několik možností propojení Nového Města na popovickou silnici. Jednou z nich je nábřežní komunikace, potom kolem Edeky, podél zahradnictví a čtvrtá na konci ulice Přátelství.

Které řešení bude to správné, ukáže se v dalších dvou letech rozhodování.

„Budeme brát v potaz názory občanů. V lokalitě vzniklo téměř sedm stovek bytů a přibudou další. To jsou obrovské nárůsty množství aut. My přece řešíme především situaci lidí, kteří tam žijí, a ti by měli mít možnost vyjet jinudy než pouze kolem kina.Pro tranzitní dopravu bude schválená varianta naprosto vyloučena. Jsme připraveni udělat v budoucnu taková opatření, aby tam kamiony nejezdily ani náhodou ,“ dodal starosta.