VYBRAT REGION
Zavřít mapu

K rozvoji letiště poslouží peníze z evropských fondů

Pardubice - Pokud bychom o nízkonákladovou leteckou dopravu stáli, museli bychom na ni finančně přispívat, říká náměstek primátora Krejčíř.

10.3.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Aleš Machálek

Ačkoliv se sociální demokraté s politiky ODS shodnou jen v máločem, v jednom jsou i tyto rozhádané strany zajedno. K rozvoji pardubického letiště je podle nich potřeba využít peníze z evropských fondů.

„Nemůžeme spoléhat na to, že by do rozvoje letiště vložil peníze nějaký soukromý investor. Smlouva s armádou, kterou by musel uzavřít, by totiž měla jednoroční výpovědní lhůtu. Případný investor by tedy musel jít do rizika, že Armáda ČR změní strategii a smlouvu vypoví. Proto je nutné využít peněz z Evropské unie,“ vysvětlil náměstek hejtmana Pardubického kraje Jan Tichý (ČSSD).

Podobně hovoří i náměstek primátora Pardubic Alexandr Krejčíř (ODS). „Chtěli jsme vystavět na letišti nový terminál, ale tento projekt odkládáme na ,lepší časy’. Současný terminál je totiž schopen pojmout kolem 200 tisíc lidí. Důležitější budou investice do infrastruktury letiště. A do té chceme investovat právě z evropských peněz,“ pravil Alexandr Krejčíř.

Problémem East Bohemian Airport v současné době je úbytek ruské klientely. Důvodem může být nejen hospodářská krize, ale také otevření letiště v Karlových Varech.

„Letiště prošlo procesem posuzování vlivu na životní prostředí, kde byl počet přepravených cestujících nastaven na 250 tisíc lidí. S tím si na takových deset až patnáct let vystačíme. Bylo by dobré soustředit se na ziskovou nákladní dopravu, ale je tam problém, že letiště je velmi blízko zastavěné oblasti a nákladní letadla jsou hlučnější než ta v osobní dopravě,“ navrhl Jan Tichý.

Jednou z možností, jak navýšit počet přepravených osob, by mohlo být také přilákání některé nízkonákladové letecké společnosti. Problémem je, že by na takové lety muselo město doplácet.

„Bylo by hezké, kdyby zde létaly linky do velkoměst, jako je Paříž nebo Londýn. Nízkonákladové společnosti jsou ovšem postavené na tom, že platí jen velmi nízké letištní poplatky a ty jsou příliš nízké i na regionální letiště. Pokud bychom o tento typ letecké dopravy stáli, museli bychom na něj finančně přispívat, podobně jako na městskou hromadnou dopravu,“ podotkl Alexandr Krejčíř.

Lukáš Dubský

10.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Kdo se bojí Virginie Woolfové. Jindřiška Janoušková a Josef Pejchal.

Stotisící návštěvník Východočeského divadla je „za dveřmi“

Ilustrační foto.

Pardubická univerzita hledá nového rektora. Kandidát je jeden

Pardubičky to ženou vysoko. U Borku došla trpělivost s tendenčně řízenými duely

Pardubicko - Černý kůň zkrocen. Fotbalové Moravany senzačně vyhrály na půdě druhého celku krajského přeboru. O soutěž níže planou emoce. V Pardubičkách se vaří krev z výkonu sudích v Načešicích. Přeloučský trenér spílá hráčům za odfušovaný zápas.

VÍME PRVNÍ

Vražda v Krasíkově. Zřejmě kvůli neshodám a alkoholu

Krasíkov - K vraždě asi 45letého muže z Třebařova došlo v sobotu v obci Krasíkov na Orlickoústecku. Na svědomí ji má podle dostupných informací jeho partnerka M. K. Muže zabila při hádce.

ON-LINE: Simeon Karamazov dnes odpovídal na vaše dotazy

Pardubice - Vysokoškolský učitel, poslanec a lídr krajské kandidátky ODS pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Simeon Karamazov dnes od 10 hodin odpovídal čtenářům Deníku v on-line rozhovoru. 

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení