VYBRAT REGION
Zavřít mapu

K rozvoji letiště poslouží peníze z evropských fondů

Pardubice - Pokud bychom o nízkonákladovou leteckou dopravu stáli, museli bychom na ni finančně přispívat, říká náměstek primátora Krejčíř.

10.3.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Aleš Machálek

Ačkoliv se sociální demokraté s politiky ODS shodnou jen v máločem, v jednom jsou i tyto rozhádané strany zajedno. K rozvoji pardubického letiště je podle nich potřeba využít peníze z evropských fondů.

„Nemůžeme spoléhat na to, že by do rozvoje letiště vložil peníze nějaký soukromý investor. Smlouva s armádou, kterou by musel uzavřít, by totiž měla jednoroční výpovědní lhůtu. Případný investor by tedy musel jít do rizika, že Armáda ČR změní strategii a smlouvu vypoví. Proto je nutné využít peněz z Evropské unie,“ vysvětlil náměstek hejtmana Pardubického kraje Jan Tichý (ČSSD).

Podobně hovoří i náměstek primátora Pardubic Alexandr Krejčíř (ODS). „Chtěli jsme vystavět na letišti nový terminál, ale tento projekt odkládáme na ,lepší časy’. Současný terminál je totiž schopen pojmout kolem 200 tisíc lidí. Důležitější budou investice do infrastruktury letiště. A do té chceme investovat právě z evropských peněz,“ pravil Alexandr Krejčíř.

Problémem East Bohemian Airport v současné době je úbytek ruské klientely. Důvodem může být nejen hospodářská krize, ale také otevření letiště v Karlových Varech.

„Letiště prošlo procesem posuzování vlivu na životní prostředí, kde byl počet přepravených cestujících nastaven na 250 tisíc lidí. S tím si na takových deset až patnáct let vystačíme. Bylo by dobré soustředit se na ziskovou nákladní dopravu, ale je tam problém, že letiště je velmi blízko zastavěné oblasti a nákladní letadla jsou hlučnější než ta v osobní dopravě,“ navrhl Jan Tichý.

Jednou z možností, jak navýšit počet přepravených osob, by mohlo být také přilákání některé nízkonákladové letecké společnosti. Problémem je, že by na takové lety muselo město doplácet.

„Bylo by hezké, kdyby zde létaly linky do velkoměst, jako je Paříž nebo Londýn. Nízkonákladové společnosti jsou ovšem postavené na tom, že platí jen velmi nízké letištní poplatky a ty jsou příliš nízké i na regionální letiště. Pokud bychom o tento typ letecké dopravy stáli, museli bychom na něj finančně přispívat, podobně jako na městskou hromadnou dopravu,“ podotkl Alexandr Krejčíř.

Lukáš Dubský

10.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Studánka se chce do dvou let vrátit do ŽBL

setkání majitelů zahradních, parkových a modelových železnic.

Víkend v Rosicích: v zahradě železnice a na kolejích Hurvínek

Pardubickou Dubinu protne cyklostezka. Povede napříč sídlištěm

Pardubice – Ve městě přibude cyklostezka, protne jedno z největších pardubických sídlišť. „Město vypsalo výběrové řízení na zhotovitele stavby cyklostezky, která povede centrální osou sídliště Dubina, severovýchod – jihovýchod,“ uvádí mluvčí Magistrátu města Pardubic Iveta Koubková.

Házenkářský memoriál večer vystřídá posvícenská zábava

Opatovice nad Labem – Opatovický oddíl národní házené pořádá na svém hřišti v sobotu již 35. ročník memoriálu Jaroslava Dostála a Karla Dvořáka. Klání začíná v 8:30 hodin. 

V kufru auta vezli pytel trávy. A nešlo o senoseč

Pardubický kraj - Vezeme deset kilo technického konopí, hájila se osádka osobního auta… Jenže hlídku celníků o tom nepřesvědčila.

Hasiči v Dolním Jelení oslaví 95 let od založení sboru

Dolní Jelení - Dorazí také Návštěvníci a výhled bude z jeřábu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení