VYBERTE SI REGION

Kam směřuje základní vzdělání? Co brání jeho změnám?

Pardubice – Kam směřuje české základní vzdělávání a co brání jeho změnám? Na tuto zásadní otázku se snažila zodpovědět beseda, která se uskutečnila v pondělí večer v Sále Jana Kašpara na pardubickém krajském úřadě.

10.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: DENÍK/Jiří Sejkora

„Přinesla jsem si s sebou hrách na klečení a rákosku. Doufám, že české školství dokráčí tam, abychom tyto středověké nástroje nebyli nuceni používat," uvedla organizátorka setkání, místopředsedkyně Senátu a ředitelka pardubické Základní a Praktické školy Svítání Miluše Horská.

„Je otázkou, zda české školství vůbec někam směřuje, jestli třeba nestagnuje," nechal se slyšet Bob Kartous ze společnosti EDUin, která se zaměřuje na problematiku vzdělávání.

„Dodnes není definováno, jaká osobnost má opouštět různé typy vzdělávání. Je cítit určitá nerozhodnost, kam se má ubírat," řekl Bob Kartous.

„Směr českého vzdělávání definován je. Je založen na základních principech, jako je spravedlnost, rovný přístup, zvýšení kvality vzdělávání a podpora učitelů," oponoval náměstek ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Jaroslav Fidrmuc.

„Vzdělávání by mělo pomoct člověku objevit, kdo je a co chce, formovat jeho osobnost, budovat schopnost žít s druhými lidmi, naučit se jim naslouchat a porozumět," pokračoval Jaroslav Fidrmuc.

„Zároveň by mělo nasměrovat mladého člověka tak, aby se jednou byl schopen uživit," prohlásil náměstek ministryně, podle něhož je klíčem k úspěchu především osobnost dobrého pedagoga. „Proto chceme podporovat rozvoj jejich kreativity a dál je vzdělávat," upřesnil.

Nasypat peníze

„Od kantorů dnes chceme spoustu věcí, ale měli bychom jim být také schopni za to nasypat nějaké peníze do peněženky," reagoval starosta Chrudimi Petr Řezníček, sám bývalý kantor, který je v současné době předsedou krajského výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost.

„Domnívám se, že teď neexistuje jasná vize, kam by české školství mělo směřovat," uvedla ředitelka pardubické Základní školy Studánka Ivana Nejedlá.

„Důležité je stanovit, co vlastně po školách chceme. Někdo říká, že mají reagovat na aktuální poptávku trhu práce. Ale budou za deset nebo třicet let potřeba profese, po nichž je hlad dnes? Zásadní by mělo být naučit děti schopnost adaptovat se na změnu, přizpůsobit se, aby se dokázaly zorientovat ve světě, do kterého vyrostou," nechal se slyšet Bob Kartous.

Děti má škola bavit

„Klíčové je, aby děti škola bavila. Problém je, že dnes tomu tak bohužel není," posteskla si Miluše Horská.

„Pokud škola nedokáže zajistit, aby se její žáci učili rádi, tak je to špatně," poznamenal Jaroslav Fidrmuc.

Autor: Tomáš Dvořák

10.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Pardubice zapůjčí Varům unikátní obraz od Perrota

Pardubice/Karlovy Vary – Obraz francouzského malíře bude součástí výstavy Tváře Ruska.

Přednádraží opraví za 176 milionů do šesti měsíců

Pardubice - Pokud půjde vše podle plánu, mohl by být prostor před pardubickým vlakovým nádražím opravený na konci března 2017.

Jedenáctý ročník letního kina se pomalu chýlí ke konci

Pardubice - Letní kino u skateparku uvede ještě čtyři filmy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies