VYBERTE SI REGION

Konečně! Stodesítka začne na Hradubické platit od května

Hradec Králové /FOTO/ - Několik let čekali řidiči na zvýšení rychlosti na nové a přehledné silnici, která propojuje dvě krajská města.

26.3.2016
SDÍLEJ:

Silnice I. třídy mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.Autor: Deník/ Michal Fanta

Přehledná a rovná silnice z Hradce Králové do Pardubic láká řidiče k sešlápnutí plynu. Spousta z nich tudy jezdí větší než dovolenou devadesátikilometrovou rychlostí. Od května už nebudou riskovat případné pokuty. Tedy pokud se na tachometru neukáže vyšší rychlost než 110.

Dlouho očekávaná změna už je totiž konečně na dosah. Několik let se o zvýšení rychlosti na 110 kilometrů v hodině pouze mluví, nyní už se koná. „V současné době již probíhá výroba dopravního značení, na které bylo vypsáno výběrové řízení, které nelze žádným způsobem urychlit. Pokud bude počasí příznivé, mělo by v nejbližší době dojít k budování betonových patek k těmto značkám s tím, že termín stanovený výběrovým řízením je do konce dubna tohoto roku. Poté bude rychlost na zmíněné komunikaci zvýšena na 110 km/h," potvrdil mluvčí Pardubického kraje Dominik Barták.

Devadesátka zůstane normou
Podle novely zákona zůstane maximální rychlost 90 km/h u většiny státovek. Tedy všude tam, kde mezi oběma směrovými pruhy nejsou svodidla a nemají dva pruhy v obou směrech. Došlo rovněž ke změně označení kvalitnějších silnic.
Zanikla kategorie rychlostních silnic, které se 1. ledna 2016 staly ze dne na den dálnicemi. Státovky s maximální 110 km/h pak budou oficiálně „silnicemi pro motorová vozidla". Tedy právě i „Hradubická".

Od obchodní zóny do Pardubic

Zrychlit budou moci řidiči na „Hradubické" od sjezdu na Březhrad a nohu z plynu sundají zhruba po čtrnácti kilometrech  na začátku Pardubic u křižovatky v Doubravicích.

„Úsek bude označen jako silnice pro motorová vozidla s nejvyšší povolenou rychlostí 110 km/h," řekla Nina Ledvinová, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Podle mluvčí postupuje vše podle plánu. „Jedná se o finančně nákladnou zakázku. Zejména betonáž základů velkoplošných svislých dopravních značení si vyžaduje poměrně velké výkopové práce a objem betonáže. Doba zrání betonu je 28 dní," dodala Ledvinová.

Řidiči změnu vítají, vyšší rychlosti se už nemohou dočkat. „Hlavně ať už to odmávají. Je blbé, když vidím, v jakém stavu je D1, kde se jezdí 130 a na silnici, která je dimenzovaná na 130 a v naprostém pořádku bez děr, jezdíme devadesát," uvedl Michal Borovička z Hradce Králové.

Autor: Jan Pruška

26.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Jak vidí Němci Čechy: Čerpají unijní peníze, uprchlíky nechtějí

Češi a jejich země nejsou v německém tisku hojným tématem. Kromě sportovních rubrik Česká republika zaujme německá média výjimečně. O Češích pozorný německý čtenář novin ví jen to, že nechtějí přijímat uprchlíky – v čele s prezidentem Milošem Zemanem. Jejich ministr financí Andrej Babiš je miliardář, který stojí ve střetu zájmů kvůli čerpání dotací pro své firmy, jež by měl zároveň jako ministr kontrolovat.

Bývalá tiskárna, z níž se stal domov bezdomovců, zmizí

Pardubice - Opuštěný dům v centru Pardubic má nahradit nová výstavba. Demolice zchátralého objektu by měla začít v polovině září

Fotbalová pravidla doznala změn. Prošla největší revizí za 130 let

Pardubice - Že se může výkop ze středového kruhu nyní provádět také směrem dozadu, toho si všiml každý, kdo sledoval přenosy z Eura 2016 a mezinárodních soutěží. To je však pouze jedna z bezmála stovky změn, jimiž pravidla kopané prošla. A některé z nich jsou pozoruhodné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies