Do vybavení navigace letadel muselo investovat deset milionů korun. Díky tomu je zde odbavování letadel ještě bezpečnější.
„Museli jsme doplnit navigační meteorologická vybavení. Jsme na smíšeném vojenském letišti a vojáci tyto přístroje neměli. Dáváme tím teď najevo, že máme všechny prostředky pro bezpečné přiblížení letadla," řekl ředitel společnost East Bohemian Airport (EBA) Jan Andrlík, který status letiště první kategorie přirovnal k pětihvězdičkovému hotelu.

Pomoc při přistání

Provozovatel letiště nakupoval přístroje postupně. Jde o zařízení, která pomáhají dispečerům při přiblížení a přistávání letadel, například měřič dohlednosti nebo zařízení pro meteorologické pozorování mraků a jejich pokrytí.
„Ostatní letiště už kategorii jedna mají a my jsme je svým způsobem doháněli. Všechna zařízení jsou certifikovaná, dlouho trval povolovací proces nebo stavební povolení," dodal Jan Andrlík.
O letiště v Pardubicích je poslední léta ze strany dopravců zájem. Loni přepravilo rekordních více než sto osmdesát tisíc lidí. Většina pasažérů cestovala z Ruska. Z pardubického letiště lidé v sezoně létají také do Turecka, Řecka, Albánie, Černé Hory a Bulharska.

Starý terminál

Cestující zatím využívají zázemí starého terminálu, který už kapacitně nestačí a nenabízí dostatek služeb.
Letiště proto usiluje o nový terminál, který by se mohl začít stavět už letos. Po jeho dokončení by bylo schopné odbavit až čtvrt milionu cestujících ročně.
„Uvažujeme tady o možnosti využít dotace, které půjdou do aglomerace Hradubicko, protože letiště obsluhuje nejen Pardubice, ale velkou spádovou oblast. Nebo je tu možnost spolupráce se Státním fondem dopravní infrastruktury, může to být pro tuto instituci zajímavý projekt. Pardubické letiště bude hrát roli záložního letiště k Praze," konstatoval hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.