Pardubický dopravní podnik v dlouhodobé internetové anketě zjišťuje, jak jsou cestující spokojení s veřejnou přepravou. Za více než měsíc má téměř 200 ohlasů, připomínky, kritiku i poděkování. Na prvních podnětech od cestujících již pracuje.

„Máme třeba připomínky ke změně trasování linky číslo 15 nebo k funkčnosti našich jízdenkových automatů, což okamžitě předáváme technikům a řešíme to," uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Lidé mohou hodnotit nabídku spojů o víkendu i ve všedních dnech, jejich návaznost, způsob plateb ve vozidle, práci a ochotu řidičů, systém dobíjení karet či mohou podniku jen vzkázat, jaké mají nápady na vylepšení chodu městské hromadné dopravy.

„Co bych vzkázala? Aby v zimě tolik netopili. V létě, když vyjedou, ani jedno okno neotevřou, když tam vejdete, je tam hrozný vzduch," řekla důchodkyně Iva Hašková, která čekala v centru města na svůj spoj.

Dopravní podnik má pět autobusů s celovozovou klimatizací, do dvou týdnů přibudou na trasách tři klimatizované trolejbusy. Podnik ročně přepraví 26 až 27 milionů lidí.