V červenci vyhaslo na východočeských silnicích sedm životů. Loňský první prázdninový měsíc jich bylo devět. A nebýt tragédie, při které v pátek 29. července zemřeli v Pardubicích tři lidé, mohla být bilance ještě příznivější. Osobní auto na nadjezdu poblíž Parama srazilo a usmrtilo na cyklostezce v protisměru dva cyklisty. Pak narazilo do zábradlí a zůstalo viset na svahu, řidič zemřel také na místě.

Celorepublikově v červenci zahynulo na silnicích 61 lidí, to je nejméně od roku 1990. Nejhorší červenec evidují statistiky v roce 2003, kdy si nehody vyžádaly v Česku 159 obětí. Vloni přišlo ve stejném období o život 104 lidí.

Pozitivně se vyvíjí celý letošní rok. Od ledna do června zahynulo na východočeských silnicích 40 lidí. Vloni v prvním pololetí jich bylo 44.
Policie v souvislosti s novinkami v bodovém systému varovala, aby se řidiči nenechali klesající nehodovostí uchlácholit. „Vzhledem k tomu, že byli o připravovaných změnách bodového systému ve velkém předstihu informováni, nevidíme žádný důvod k nějaké zvláštní shovívavosti už od prvních dnů jeho platnosti,“ podotkla mluvčí královéhradecké krajské policie Ivana Ježková. (kim)

Deset nejtragičtějších příčin nehod řidičů motorových vozidel

1. Nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky
2. Vjetí do protisměru
3. Řidič se plně nevěnoval řízení vozidla
4. Nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky
5. Nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu
6. Nedání přednosti upravené dopravní značkou "DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ!"
7. Nepřizpůsobení rychlosti viditelnosti
8. Nedání přednosti při odbočování vlevo
9. Nezvládnutí řízení vozidla
10. Jiný druh nepřiměřené rychlosti