Dočká se konečně kýženého podchodu, který ho propojí se sídlištěm Dukla, a rovněž pátého nástupiště. Vyplynulo to z jednání Pardubického kraje s Českými drahami a zástupci Správy železniční dopravní cesty.

„Uzel Pardubice bude přestavován v několika etapách. Prodloužení podchodu pod nádražím směrem na Duklu i páté nástupiště budou realizovány v rámci první etapy, jejíž zahájení se předpokládá v roce 2018," uvedl mluvčí hejtmanství Dominik Barták. Jednání se ovšem vrátilo také k již dvěma téměř odpískaným projektům. Jednak je to vybudování železniční zastávky v České Třebové – Parníku, která by obsloužila západní část města, jednak je to již téměř zapomenutý plán na přeložku trati z Pardubic do Chrudimě.

„I přes původní plány, které nepočítaly s vybudováním zastávky Česká Třebová – Parník, se přítomní shodli, že tato železniční stanice rozšíří počty cestujících, kteří v současné době musí využívat autobusovou dopravu. Ujasnili jsme si také další postup v případě překladiště společnosti Metrans a dalších návazných investic v oblasti tří mostů směrem na Semanín," sdělil hejtman Martin Netolický.

Ve hře podle hejtmanství nadále zůstává i projekt na výstavbu tzv. Medlešické spojky kolem Ostřešan a pardubické nemocnice, která by nahradila současnou trať z Chrudimě do Pardubic s nevyhovující úvraťovou jízdou přes Rosice nad Labem. Projekt však nefiguruje v nejbližších plánech SŽDC a ustrnul ve fázi, v jaké je již několik desítek let.

Plány SŽDC naopak počítají rovněž s modernizací tratí z Chocně do Ústí nad Orlicí se zahájením v roce 2019 a Litomyšle, přičemž se jedná a omezení množství železničních přejezdů ve Vysokém Mýtě. To by totiž umožnilo zvýšit traťovou rychlost.