Není to tak dávno, co České dráhy avizovaly opravu nádraží včetně sousedního hotelu. Letos však již opravy odhadem za téměř půl miliardy korun tak jisté nejsou. „Budovy se možná stanou majetkem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC)," uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. „Vzhledem k tomu, že se stále vede debata o změně vlastníka, není ještě v této kapitole schválený investiční plán na letošní rok," upřesnil Radek Joklík.

Nádraží projektoval Karel Řepa

Památkově chráněná budova nádraží slouží více než padesát let a projektoval ji architekt Karel Řepa. Stavba je ve špatném stavu. Potřebuje opravit vnitřní i vnější povrchy, výplně otvorů, veškeré technické zařízení budovy, vytápění i sítě.

„Je také nutná změna dispozice v hotelu i v částech určených ke komerčním nájmům, například kino, a je nutno zvážit zateplení celé budovy, ovšem s ohledem na památkovou ochranu," poznamenal Radek Joklík.
Hotel není v dobrém technickém stavu. Investice do památkově chráněné budovy by byla příliš vysoká a návratnost by byla na dlouhé roky. Dráhy proto v minulosti hledaly investora, který by hotel opravil a provozoval.

„Nikdy se nám neozval zájemce, který by si objekt hotelu pronajal, na vlastní náklady ho opravil a dál využíval. A to ani v rámci projektu Živá nádraží," řekl mluvčí drah.

Z hotelu se stala  nocležna a ubytovna

Protože hotel nenabízí služby na odpovídající úrovni, České dráhy tam provozují nocležnu a část objektu pronajímají jako ubytovnu. Částka 450 milionů korun je jen hrubý odhad, protože dráhy dosud nemají hotovou ani projektovou dokumentaci.

Budova pardubického nádraží se však v minulosti dočkala alespoň drobnějších oprav. Rekonstrukci má za sebou například restaurace nebo odbavování. Loni se také zákazníkům po přestavbě za osm milionů korun otevřela obchodní minizóna. Cestujícím tu slouží kavárna a pár obchůdků, jako je například pekařství.