Severovýchodnímu obchvatu Pardubic hrozí zdržení. Česká vláda v současné chvíli vyjednává s Evropskou komisí kvůli platnosti posouzení vlivu na životní prostředí u některých dopravních staveb, mezi které patří i obchvat Pardubic či plánovaná dálnice D35.

V čem je problém? U obchvatu či prvních dvou úseků bývalé rychlostní silnice R35 bylo posouzení vlivu na životní prostředí neboli EIA získáno ještě podle jiné legislativy. Hrozí tak, že Evropská komise bude požadovat, aby se vliv na životní prostředí posuzoval u těchto staveb znovu.

„Nechtěl bych spekulovat, jaké zdržení by to mohlo znamenat. Vláda je nicméně připravená i na to, že jednání s Evropskou komisí nedopadne dobře. Budeme se celý proces snažit co nejvíc urychlit," vysvětlil ministr dopravy Dan Ťok, který v úterý jednal s vedením města Pardubice.

Do konce února

Primátor Pardubic Martin Charvát je nicméně optimista. „Rozhodnout se má do konce února a já věřím, že na začátku března dostaneme dobrou zprávu. Výkupy pozemků i archeologický průzkum budou pokračovat," podotkl primátor, podle kterého je rok 2018 reálným termínem zahájení stavby.

Od 1. května by navíc s výkupy pozemků neměly být takové problémy jako dosud. „Každému bude stát automaticky nabízet osminásobek odhadované ceny pozemku. Město navíc samozřejmě může vlastníkům nabídnout i nějaký svůj pozemek ke směně," poznamenal pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Na výkupech pozemků bude město spolupracovat s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). „V současné době zpracováváme k severovýchodnímu obchvatu dokumentaci pro stavební povolení. Hotová by měla být v dubnu," sdělil Deníku generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.