VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Optimalizace dopravy se týká dvaceti milionů kilometrů

Pardubický kraj – Pro občany je skvělým zjištěním, že nad správou veřejných financí bdí politická strana, která se teoriím o zneužívání peněz nás všech intenzivně věnovala ještě před svým vstupem do vrcholné politiky.

4.6.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Věci veřejné v Pardubickém kraji vypustily po stopě skandálního odhalení svého krajského tajemníka Miroslava Drobného. Pan tajemník „vypátral“ nikým nezatajovanou informaci o tom, že organizátor regionální dopravy, firma Oredo, patří z poloviny Pardubickému kraji a… A dál nic. Dál totiž k vypátrání nic není. Je však nutné si zasloužit svou mzdu, a tak se 20. května letošního roku na stránkách Pardubického deníku objevil spisek z pera páně Drobného, kořeněný termíny jako „devastace osobní železniční dopravy“, „uměle vytvořená společnost“ či „peníze zneužívané partičkou vyvolených“. Vše ovšem v rovině dojmů a přesvědčení pana tajemníka.

Guláš evidentně vařený z vody by mohl zanechat dojem, že se v Pardubickém kraji děje něco nekalého. Tak tedy (a nejenom pro pana tajemníka) – společnost Oredo byla založena v roce 2003 v Královéhradeckém kraji, letos se jejím padesátiprocentním vlastníkem stal Pardubický kraj. Název Oredo je zkratkou vyjadřující skutečnost, že společnost se zabývá ORganizací REgionální DOpravy. Pardubický kraj získal padesátiprocentní podíl v Oredu za 200 tisíc korun. Důvod, proč se tak stalo, je jednoduchý a není na něm nic tajemného. Většina krajů má svého organizátora dopravy a Oredo je profesionální firma, která je schopná v relativně krátkém čase na vysoké odborné úrovni realizovat projekt nazvaný optimalizace dopravy.

Přestože Pardubický kraj má vlastní odbor dopravy, není ekonomicky a profesně možné, aby jeho úřednický aparát byl tak rozsáhlý, že by byl mimo vlastních úkolů v krátkém čase zvládl tak velký projekt. Musíme si uvědomit, že optimalizace se týká dvaceti milionů kilometrů, které ročně Pardubický kraj objednává v železniční a autobusové dopravě. To je, mimochodem, více než pět tisíc spojů, které by měly, a po optimalizaci rozhodně budou, vzájemně provázány. Stejně tak nemůže pan Drobný chtít, aby úředníci investičního oddělení projektovali a stavěli silnice, nemocnice, školy…

Pan Drobný prostřednictvím svého textu vypustil do světa také jednu velmi nebezpečnou domněnku. Napsal, že Oredo bylo zřízeno pro „prosazení zájmů v oblasti devastace železniční přepravy v regionu“.

Pokud by se pan tajemník obtěžoval zeptat, možná by zjistil a pochopil, že na konci zamýšlené optimalizace zůstane v kraji stejný počet krajem objednaných vlakových kilometrů, počet objednaných kilometrů autobusových linek bude dokonce o 10 % vyšší. Doprava, a to jak osobní železniční, tak autobusová, bude po optimalizaci lidem blíž, bude pružnější a bude mít větší rozsah než dosud.

Jestliže pro to pan tajemník používá výraz „devastace“, měl by si nejprve zjistit ve slovníku, co tento termín znamená…

Jan Tichý, náměstek hejtmana Pardubického kraje

4.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Dynamo zdolalo podruhé Motor. Tentokrát po obratu

Pohřesovaná Markéta Lohynská

Policie hledá vozidlo a jeho řidičku, která hrozí sebevraždou

Nepoučitelný zloděj, za čokoládu už mu hrozí soud

Pardubice - Krást se nemá. Krást opakovaně už vůbec.

Hádali se tak, až doma nikdo nezůstal

Pardubice - Každý do svého rohu. Žena šla spát k dceři, muž k mamince.

Hledaného poznala hlídka na ulici

Pardubice - Hledaný muž měl smůlu, hlídka strážníků jej poznala na ulici

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení