VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podchod by vyšel draze, na Duklu povede lávka

Pardubice – Podchod nebo lávka? Spojení pardubického vlakového nádraží se sídlištěm Dukla se řeší už spoustu let. Celá diskuse se točí kolem toho, jakým způsobem tato dvě místa spojit, a kdo to zaplatí.

27.3.2016
SDÍLEJ:

Možný vzhled lávky pro pěší, která má spojovat Duklu a hlavní nádražíFoto: Rosa - architekt

Zdá se, že podchod, který plánovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), nebude. „SŽDC počítá, že při plánované modernizaci pardubického železničního uzlu prodlouží podchody. Ovšem zjistilo se, že kromě koridoru je tam ještě řada vleček, takže by bylo nutné vytvořit samostatný tunel, který by byl dlouhý 150 metrů. To by ale bylo velmi nákladné," uvedl pardubický poslanec za hnutí ANO Martin Kolovratník.

Varianta podchodu byla už v minulosti kritizovaná kvůli bezpečnosti, která by v méně frekventovaných časech nemusela být zajištěna.

Bude lávka?

Jako logický se tedy jeví vznik lávky, která přemostí nástupiště pardubického nádraží.

„Na přípravu projektu jsou vyčleněny peníze, počítám, že se stavbou by se mohlo začít během jednoho až dvou roků. Peníze budeme žádat po státu. Projekt zvýší bezpečnost, takže bychom na něj chtěli získat finance ze Státního fondu dopravní infrastruktury," podotkl Martin Kolovratník.

Objevil se i návrh spojit nádraží s Duklou lanovkou. A nejednalo se přitom o recesi.

„Takové propojení mezi nádražím a Duklou by mělo smysl, zvlášť pokud součástí projektu přednádraží bude i jižní terminál. Mohlo by se jednat o nejlevnější variantu, jak propojit tyto dvě části města. Lanovka by navíc mohla být i velkou atrakcí pro návštěvníky i obyvatele města," řekl před časem ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Pardubické nádraží by mělo brzy získat novou tvář. Město finišuje s přípravami projektu přednádraží, SŽDC zase chystá projekt Modernizace železničního uzlu Pardubice. Tento projekt ovšem nepočítá s opravou samotné nádražní budovy.
„Modernizace se bude týkat hlavně nástupišť a kolejiště. Studie je schválená, se stavbou by se mohlo začít v roce 2018 nebo 2019," vysvětlil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Ostřešanská spojka

V dlouhodobých plánech SŽDC je také takzvaná ostřešanská spojka. Ta by měla vyřešit další letitý problém – vlaky směřující z Pardubic do Chrudimi musí zajíždět na nádraží v Rosicích nad Labem, čímž se prodlužuje jejich jízdní doba. Uvažuje se tak o vystavění zcela nového úseku železnice, který by cestu mezi dvěma východočeskými městy urychlil.

Autor: Lukáš Dubský

27.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pardubický Prior.

V Domu u Jonáše přiblíží stavbu pardubického Prioru

David Pospíšil v dresu pardubické Tesly.

Baráž? Brodíte se v bahně a chcete ven

Úřad zaplnili "mrtvolami". Upozornili tak na chvaletickou elektrárnu

Pardubice/Chvaletice – Zaměstnanci krajského úřadu narazili včera cestou do práce na nečekanou překážku. Ve vestibulu bývalé reálky, kde úředníci sídlí, museli překračovat „mrtvoly" u kouřící makety chvaletické elektrárny. Konal se zde totiž společný happening spolku Zastavme elektrárnu Chvaletice a hnutí Limity jsme my.

K Mezinárodnímu dni divadla se připojily i Pardubice

Pardubice – Východočeské divadlo v Pardubicích se v pondělí připojilo ke Světovému dni divadla.

Dynamo má v baráži jediný cíl: Zachránit extraligu!

Pardubice – Kdo ze čtveřice týmů si zahraje hokejovou Tipsport extraligu v příští sezoně? Jasno bude nejpozději 23. dubna, kdy končí baráž. První z dvanácti kol se hraje právě dnes. Pardubice nastoupí před svými diváky v Tipsport areně proti Motoru České Budějovice, zápas začne v 18.05 (ČT sport).

ČSSD v Pardubicích zrušila jednu buňku kvůli fiktivním členům

Pardubice - Okresní výbor ČSSD v Pardubicích zrušil organizaci na Dubině. Buňka opětovně porušila stanovy strany, protože na její schůze chodilo málo lidí, její činnost předtím paralyzovala kauza kolem náboru fiktivních členů. ČTK to řekl okresní předseda ČSSD Leoš Malina.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies