VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Projekt přednádraží doznal dílčích změn

Pardubice – Studie dopravního řešení prostoru před pardubickým vlakovým nádražím a jeho bezprostředního okolí doznala v uplynulých dnech několika dílčích změn.

13.5.2011 1
SDÍLEJ:

Architektonická studie řešení prostoru přednádraží Foto: archiv

Autoři studie tak reagovali na připomínky odborníků i veřejnosti k některým bodům projektu. „Po prezentaci projektu jsme obdrželi stanovisko poradního sboru náměstka hejtmana Pardubického kraje Jana Tichého, které obsahovalo přibližně osm připomínek k představené studii. Některé z nich byly totožné s těmi, které zazněly ze strany občanů na veřejném představení projektu. Autor studie se těmito připomínkami na můj pokyn zabýval a v rámci připravované projektové dokumentace řadě z nich vyhověl,“ řekl náměstek pardubické primátorky Martin Bílek.

Nejvýraznější změnou ve studii je nahrazení původně navrhované kruhové křižovatky U Marka křižovatkou průsečnou s odbočovacím pruhem vpravo ve směru na Holice. V tomto místě tedy zůstane i stávající úrovňový přechod pro chodce řízený semafory. Na základě připomínek bylo rovněž upuštěno od záměru vybudovat mimoúrovňový přechod pro chodce mezi bývalým lihovarem a nádražím. Nová studie už také pamatuje na parkoviště pro zákazníky České pošty.

„Věřím, že jsme tímto udělali další důležitý krok k zisku podpory ze švýcarských fondů. V tuto chvíli už krystalizuje odborný tým složený se zástupců města, kraje, policie, Ředitelství silnic a dálnic ČR, dopravního podniku a dalších zainteresovaných institucí, který by měl začít fungovat, jakmile budeme mít od švýcarských partnerů tuto podporu potvrzenou. Jeho úkolem pak bude koordinovat celý proces realizace projektu od projektové dokumentace až po konečnou kolaudaci tak, aby nedošlo k jakýmkoliv chybám nebo prodlením,“ nastínil záměry města náměstek primátorky Martin Bílek. Švýcarské stanovisko by mělo být známo do konce května.

Projekt „přednádraží“ sleduje dva hlavní cíle, zklidnění dopravy v této oblasti a koncentraci veřejné dopravy do tohoto prostoru. Toho by mělo být dosaženo především vybudováním nové komunikace vedoucí od křižovatky U Marka k marketu OBI a přesunutím autobusového nádraží k nádraží vlakovému, kde propojením s městskou hromadnou dopravou vznikne jeden centrální dopravní uzel. Celkové náklady na výstavbu multimodálního dopravního uzlu jsou vyčísleny na 108 milionů korun, ze švýcarských fondů je možné získat až 89 milionů. O rozdílovou částku se rovnou měrou podělí město a Pardubický kraj.

Ondřej Tušl, tiskový mluvčí Magistrátu města Pardubic

13.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Okresní přebor: Přelovice otrávily Sezemicím posvícenské hody

Čtyřikrát museli za jediný den museli strážníci uklidňovat mladého muže pod vlivem omamných látek.

Feťáka krotili strážníci čtyřikrát za jediný den

Přelouč obrátila kormidlo na svojí stranu, Bohdanečtí rozhodli v závěru

Pardubice - Křest nového hřiště v Přelouči se vydařil. Krajské fotbalové soutěže se o víkendu hrály i na dalších trávnících.

Na Univerzitu Pardubice nastoupily děti

Pardubice – Na Univerzitu Pardubice (UPCE) včera nastoupili žáci základních a středních škol. Začal totiž týden, kdy mají jako studenti „dětské univerzity“ možnost si vyzkoušet pro ně netraditní aktivity na pěti fakultách univerzity. 

Krajský přebor: Holice zvládly přestřelku

Pardubice - Zápasy druhého kola pokračoval o víkendu krajský fotbalový přebor.

Sportovní park se za rok vrátí do Pardubic

Pardubice – Sportovní park Pardubice úspěšně navázal na loňský Olympijský park Pardubice, podle předběžných výpočtů ho navštívilo 105 tisíc lidí. „Jsme rádi, že jsme projekt letos opakovali, počítáme s ním i příští rok,“ uvedl primátor Pardubic Martin Charvát.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení