Sešlost několika silničních uzavírek ale tento stav dotlačila pojem katastrofa až do krajních mezí. A pokud někde v Pardubicích hrozí, že jako řidič přijdete o nervy, je to v těchto dnech jednoznačně místo v jehož středu leží křižovatka u Parama.
Délky kolon zde dosahují z obou stran už neúnosných rozměrů. Jako v pondělí –  na jedné straně kolona do Svítkova a z druhé strany až po křižovatku ulic Teplého a Jana Palacha. Důvody jsou nasnadě. Veškerá tranzitní i městská doprava v Pardubicích musí projet městem a silniční síť prostě nestíhá.

Zdržují i řidiči

A tuhle situaci komplikují pak i někteří řidiči. Na nadjezdu Paramo už je za to dopravní policie i nemilosrdně trestá.
„Je to jen pár dní, co sem byly instalovány nové semafory a jeden z nich už náklaďák urazil. Řidiči ve směru od Svítkova totiž zhusta nedodržují dopravní značení – takzvanou stopčáru – která na vozovce označuje místo, kde má před semaforem řidič zastavit vozidlo," říká dopravní policista Karel Křivánek.

Už padají pokuty

Když totiž řidič zastaví za vyznačenou žlutou čarou, může zablokovat celou křižovatku ostatním a to doslova ze všech směrů.
„Vozidla odbočující ze směru od nádraží směrem na Přelouč se musí v úzkém prostoru křižovatky nějak vytočit. Osobní vozidlo to zvládne, ale autobus nebo nákladní automobil si musí do křižovatky najíždět a stává se, že kvůli autu zastavenému za čarou nemá možnost pokračovat v jízdě. Musí složitě couvat a křižovatku tak blokuje i několik minut. Důsledkem je i ten uražený semafor. Řidiče, kteří toto dopravní značení nerespektují už na místě rovnou pokutujeme. To je dopravní značení, které z autoškoly musí znát a dodržovat každý," dodává Karel Křivánek.

Na urychlení provozu ale policisté moc šancí nemají.
„Pokud stojí souvislé šňůry  aut proti sobě z Teplého ulice a proti nim ze Svítkova, tak už to ručním řízením křižovatky nijak neurychlíme a je lepší řízení nechat na semaforech. Ty jsou teď nastaveny tak, aby preferovaly propustnost právě ze směrů od Svítkova a z Teplého ulice. Jenže jakmile je aut příliš, není šance vyhovět všem," vysvětluje Karel Křivánek.