VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rekonstrukce Wonkova mostu se už chýlí ke konci

Pardubice – Oprava hlavní spojnice dvou břehů řeky Labe 
v Pardubicích by měla být brzy hotová.

12.7.2016
SDÍLEJ:

První uzavírka mostu Pavla Wonky řádně zkomplikovala dopravu v Pardubicích.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Hlavní spojnice obou břehů řeky Labe 
v krajském městě v posledních měsících procházela dílčí rekonstrukci. Omezení provozu na Wonkově mostě by mělo skončit do konce měsíce. Dělníci se sice budou věnovat této klíčové stavbě až do konce září, ale to už jen v její spodní části.

„Pardubický kraj investoval před deseti lety do kompletní rekonstrukce Wonkova mostu, který je 
v jeho vlastnictví, více než 200 milionů korun. Vzhledem k velmi husté dopravě, jejíž intenzita je srovnatelná s dálnicí, jsme teď museli přikročit k několika stavebním úpravám," uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Přes most denně projede až 22 tisíc automobilů.

Během rekonstrukce, která přes dva měsíce znepříjemňuje život nejen motoristům, ale i cyklistům a pěším, stavbaři opravili chodníky, obnovili protikorozní ochranu zábradlí a dalších ocelových prvků, ošetřili mostní ložiska a úložné prahy a repasovali víka kabelových šachet. Rekonstruovali též povrch vozovky v místě styku s ocelovým prahem. „Obnovovali jsme jej v prostoru mostních dilatačních uzávěrů, což je zařízení, které vyrovnává různou teplotní roztažnost konstrukce mostu a navazující vozovky," nechal se slyšet ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Silničáři provedli také měření „bludných proudů". To je nedestruktivní diagnostika stavu koroze mostní výztuže.

„Je to pro laika poměrně složitá technologie. Aktuálně zjištěná data jsou vyhodnocována a porovnávána s předpovědními modely. Díky tomu tak máme přehled o tom, jak mostní konstrukce reaguje na dopravu i na vnější povětrnostní vlivy," popsal Deníku technologii ředitel Správy 
a údržby silnic Pardubického kraje.

Toto měření navazuje na technologii, která byla na most instalována loni.

Most Pavla Wonky, který je nejstarší dochovanou předpínanou železobetonovou mostní konstrukcí u nás, byl otevřen v roce 1960.

Za svou existenci zažil již mnoho oprav, včetně generálních rekonstrukcí v letech 1987 a 2006, při nichž byl most zcela uzavřen.

Současné opravy mostu se řadí mezi ty menší.

Jaroslav Praisler

Autor: Redakce

12.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete.
AUTOMIX.CZ
54

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Pardubické letní kino.

V Proseči letní kino ustoupilo počasí

Kolo mu ukradli, ale stopy zlodějů se majitel nepustil

Pardubice – Krádež kola oznámil policistům. K pachatelům se dobrali jak muži zákona, tak sám okradený.

Vnučku na drogách pomohli babičce krotit policisté

Pardubice - Pod vlivem drog řádila ve čtyři ráno.

Bronzový Prskavec vyměnil pádlo za tužku

Pardubice - Sportovní park Pardubice navštívil bronzový medailista Olympijských her v Riu Jiří Prskavec. Kajakář se nejprve oháněl tužkou při rozdávání autogramů. U trenažéru pak rozdával rady začínajícím závodníkům.

Cyklistický závod zavře centrum Chrudimi

Chrudim – V sobotu 19. srpna projede Chrudimí 21. ročník cyklistického závodu Kolo pro život – Manitou Železné hory České spořitelny. Přihlášená už je téměř tisícovka jezdců. Atraktivní podívaná, zejména hromadný sjezd Širokých schodů hned na začátku závodu, však znamená také další dopravní uzavírky pro motoristy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení