Vlaky na hlavním koridoru jezdily jen po jedné koleji a vzhledem k vysoké intenzitě dopravy docházelo ke zpožděním.

Pro všechny spoje byl zaveden výlukový jízdní řád. Cestující byli o změnách v dopravě informováni vývěskami na nádražích, a také na webu Českých drah. Cestujícím jedoucím na přestup do návazných vlaků České dráhy doporučovaly využít spojení, kde byla doba na přestup delší, čímž se mohli vyhnout případným potížím plynoucím z ujetí návazného vlaku. Mezi městy také fungovala náhradní autobusová doprava.

„Během omezení dopravy Správa železniční dopravní cesty prováděla výměnu výhybek v Pardubicích, opravy trolejového vedení a montáž ohřevů některých výhybek. Páteční ranní doprava se tedy již koná po obou kolejích a podle jízdního řádu, náhradní autobusová doprava byla  ukončena ve čtvrtek v noci," nastínil plán konce výluky ředitel Krajského centra osobní dopravy v Pardubicích Michal Štěpán.