Společnost Pernštejn City plánuje v areálu bývalých kasáren na Hůrkách postavit přes 300 bytů. Politici se ale zatím přou o cenu opuštěného areálu. Opozici připadá 15 milionů korun jako příliš nízká cena, vedení pardubické radnice tak zatím podepsání kupní smlouvy pozastavilo. Bude se zkoumat, za by město za pozemky nemohlo utržit víc peněz.
„Město chce prodat společnosti Pernštejn City zhruba 46 tisíc metrů čtverečních za 15 milionů korun. To znamená cena asi 325 korun na metr čtvereční. Přitom neznám moc cennějších lokalit v Pardubicích," nechal se slyšet pardubický opoziční zastupitel za ODS Karel Haas.
Část pozemků dostane město zpět
Podle jednatele Pernštejn City Evžena Musila je ale přepočet chybný, jelikož se v něm nekalkuluje s tím, že část pozemků se městu vrátí zpět.
„Jako kupující na vlastní náklady provedeme demolici stávajících staveb. Před výstavbou bytových domů navíc zainvestujeme asi 42 milionů korun do inženýrských sítí, komunikací, parkovišť a chodníků. Tři čtvrtiny plochy, kterou nyní od města kupujeme, navíc po výstavbě domů vrátíme zpět do majetku města ve formě upraveného veřejného prostranství," vysvětlil Evžen Musil.
To by podle něj znamenalo, že společnosti Pernštejn City zůstane pouze 11 500 metrů čtverečních. Po sečtení kupní ceny a nákladů na investice by pak cena každého zastavěného metrů čtverečního byla zhruba 4950 korun za metr čtvereční.
„Výstavba bytů bude realizována podle zaregistrované studie. V první etapě bychom stavěli čtyřpatrové a šestipatrové domy, ve kterých by mělo být přes 300 bytů. Pokud by byla schválena kupní smlouva, tak bychom okamžitě začali s územním řízením, takže prvních sedm domů by mohlo stát do dvou let," podotkl Evžen Musil, který se projektu věnuje již 15 let.
Opoziční politici upozorňují, že by bylo vhodné na lokalitu vypsat investorskou soutěž, jako je tomu v případě areálu bývalé Tesly. Evžen Musil by se takové soutěži nebránil, ale upozorňuje, že společnost Pernštejn City je jediná, která má na danou lokalitu zaregistrovanou studii.
„Kolegové z ODS ovšem asi zapomněli, že zájemce o areál na Hůrkách se hledal již sedmkrát. A nikdo o to zájem neměl," poznamenal primátor Pardubic Martin Charvát.
Opoziční politici také po᠆ukazují na to, že kupní smlouva není dobře ošetřena. Developer se v ní má zavázat, že stavbu dokončí do roku 2024, pokud to nesplní, bude muset zaplatit pokutu ve výši pět milionů korun.
Řeší se dopravní napojení areálu
Otázky také vzbuzuje dopravní napojení areálu na silnici vedoucí z Dubiny směrem na Sezemice.
„My se vůbec nebráníme udělat dopravní napojení areálu Hůrek na silnice I/36 či později D35. Dopravní stavby s tímto účelem obsahuje rozpracovaný projekt druhé etapy. O území, na kterém by měly stavby druhé etapy vyrůst, budeme rovněž usilovat," dodal Evžen Musil.