VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třída Míru? Objevují se jenom menší výhrady, potěšila cena

Pardubice - Trolejbusů projede přes třídu Míru asi 60 denně, řidiče trápí jen špatně parkující auta.

14.4.2016 1
SDÍLEJ:

Slavnostní otevření zrekonstruované třídy Míru v PardubicíchFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Už je to více než rok, kdy byla slavnostně otevřena zrekonstruovaná třída Míru. Cíl oprav byl jasný – udělat z ostudy města reprezentativní bulvár pro pěší.

„Projekt se povedl, navíc se podařilo třídu Míru opravit za velmi slušnou cenu. Líbí se mi prostor, který vznikl u Obchodního domu Magnum, kde lze nyní pořádat různé akce," prohlásil bývalý náměstek pardubické primátorky Jindřich Tauber, který měl celý projekt na starosti.

Vládne spokojenost

Spokojené je s podobou třídy Míru i současné vedení města.

„Jsem spokojen s tím, že se na třídu Míru vrátil život. Obyvatelé Pardubic vzali opravenou ulici za svou," podotkl primátor Pardubic Martin Charvát (ANO).

Nespokojen je pardubický primátor pouze s čistotou dlažby. „Také bych rád na třídu Míru dostal nějakou doplňkovou zeleň. Architektům se ovšem tyto návrhy příliš nelíbí," řekl Martin Charvát.
A příliš kritická není v případě tohoto projektu ani opozice. Její představitelé mají jen dílčí výhrady.

„Když si odmyslím tu špinavou dlažbu, tak si to docela 'sedlo'. Provoz trolejbusů nakonec nečiní žádné potíže. Chybí mi tam zeleň, ale s tím už asi nic neuděláme," poznamenal opoziční zastupitel Jan Linhart (Patrioti Pardubic).
Podle zastupitele Petra Klimpla (ODS) funguje třída Míru ke spokojenosti všech.

„Je ovšem potřeba řešit otázku kvality dlažby. Řada dlaždic praská, to by mělo mít ale město ošetřeno v reklamačních podmínkách," konstatoval Petr Klimpl.

V době oprav se často hovořilo o tom, že z nově upravené ulice bude „kočkopes", pěší zónu s trolejbusy mnozí považovali za světovou raritu.

Omezený počet vozů městské hromadné dopravy (MHD) ale nakonec pěším a cyklistům příliš nepřekáží.

„Byl jsem vždy příznivcem čisté pěší zóny, ale v zastupitelstvu byli tenkrát sociální demokraté skoro jediní, co pro to hlasovali. Čas ukázal, že jsme měli pravdu. Kompromis, který tam teď je, celkem funguje. Doufám ale, že za tři roky budou mít Pardubice čistou pěší zónu," poznamenal bývalý náměstek pardubické primátorky Jindřich Tauber.

Žádné zásahy

Žádné větší zásahy do koncepce třídy Míru není totiž možné dělat po dobu pěti let kvůli tomu, že Pardubice na tento projekt čerpaly evropské dotace.

„Podle mě je současný provoz městské hromadné dopravy ideální. Na třídu Míru se díky tomu dostanou i lidé, kteří by s tím mohli mít problémy. Hlavně jsem ale rád, že oproti původním plánům mohou ulici využívat cyklisté," nechal se slyšet opoziční zastupitel Petr Klimpl.

Přes třídu Míru nyní jezdí zhruba 60 vozů městské hromadné dopravy za den, což je několikanásobně nižší počet spojů než před rekonstrukcí. Jak to bude v budoucnosti, zatím politici nechtějí předjímat. „V tuhle chvíli to nechci hodnotit. Za dva až tři roky se podíváme, jaká je obsazenost trolejbusů jezdících po třídě Míru a vyhodnotíme to," sdělil primátor Martin Charvát.

Zároveň ale pardubický primátor naznačil, že rozhodnutí pardubických zastupitelů, kteří posvětili trolejbusovou síť na opraveném bulváru, je obtížně změnitelné. Vyžádalo by se to totiž náklady několik milionů korun na odstranění sloupů, které uchycují trolejové vedení.

Objízdná trasa

„Asi dvakrát se během toho roku stalo, že jsme museli třídu Míru na omezený čas vy᠆užít jako objízdnou trasu pro autobusy a trolejbusy. Je štěstí, že tam zůstala možnost vést touto ulicí městskou hromadnou dopravu, protože jinak by mohla v případě problémů na Sukově třídě doprava na čas zcela zkolabovat," vysvětlil ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán. Sukova třída je přitom v současné chvíli nejfrekventovanější ulicí Pardubic, co se týče počtu spojů MHD.
Problémy s provozem trolejbusů na třídě Míru řidiči dopravního podniku nehlásí. „Trápí nás jen chování řidičů ve Sladkovského ulici, kde občas parkují tak, že mají trolejbusy problém zatočit na třídu Míru," dodal Pelikán.

Malé náměstíčko

Oceňovaným místem rekonstruované ulice se stalo malé náměstíčko vedle paláce Magnum. Toto místo může sloužit různým společenským akcím.

Město se ho chystá výrazně využít třeba v době konání olympijských her v brazilském Rio de Janeiru.

„Chceme, aby byl na třídě Míru dlouhodobý kulturní program s brazilskými prvky. Do projektu chceme zapojit i místní podnikatele, schůzku s nimi máme příští týden," řekl náměstek pardubického primátora Jakub Rychtecký.
Návštěvníci třídy Míru si možná budou moci během olympiády i zasportovat.

„Objevil se nápad, že bychom na třídě Míru instalovali dočasnou běžeckou dráhu, kde by se mohlo soutěžit při velkých běžeckých příležitostech, jako je třeba finále běhu na sto metrů," vysvětlil Jakub Rychtecký.

Autor: Lukáš Dubský

14.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Fotbalová Divize C: Živanice vyhrály 2:1 i doma

Studenti volí raději priváty. Chtějí soukromí a komfort.

Studenti volí raději priváty. Chtějí soukromí a komfort

Pardubice chystají novou stezku Vinice - stará vojenská plovárna

Pardubice – O tom, že jsou Pardubice opravdu městem cyklistů svědčí i další cyklostezka, která přibude v parku Vinice. Nová stezka Vinice – stará vojenská plovárna bude začínat u tenisových kurtů, které se nacházejí v ulici K Vinici, a povede podél střelnice až ke stávající komunikaci v bývalém vojenském areálu. Dlouhá bude necelý kilometr.

Obránce Pardubic Šejvl: Začali jsme aktivně, góly nás uklidnily

Pardubice – Trest pro Jiřího Pirocha znamenal vynucený zásah do složení obrany fotbalových Pardubic. Na pozici stopera se posunul Michal Surzyn, jako levý obránce se představil Dominik Fusek. Vedle nich nescházel stabilní člen obrany MARTIN ŠEJVL. 

Dominik Hašek se vrátil do Pardubic. U megaskluzavky pomáhal

Pardubice - Legendární hokejový brankář Dominik Hašek se vrátil do svých rodných Pardubic, aby se v sobotu zúčastnil akce Slide Czech neboli Po česku na zadku.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení