Pokud na pardubické třídě Míru vznikne pěší zóna, měla by se řešit společně s podobou náměstí Republiky. Pěší zóna by se tak prodloužila až k Zelené bráně a mohla by plynule navázat na historický střed města.

„Cílem je, aby bylo vše propojené. Doprava na náměstí Republiky by byla zahloubena pod zem. Vedlo by se tak jedno územní řízení s tím, že bychom vyřizovali více stavebních povolení,“ konstatoval náměstek pardubické primátorky Jindřich Tauber.

V pondělí odpoledne se sešli zástupci města, projektanti a zástupci dopravního podniku, aby vyřešili, zda na třídě Míru zachovat trolejbusové vedení.
„Na třídě Míru by měla být čistá pěší zóna. Jednali jsme ovšem o tom, zda tam trakční vedení nezachovat pro případ havárie. Já osobně si to ovšem nedovedu moc představit. Myslím, že v případě havárie můžeme trolejbusy nahradit autobusy,“ uvedl Tauber.

Náměstek primátorky ovšem nechce, aby celý projekt ustrnul jen ve fázi jednání.
„Musíme co nejrychleji zvládnout přípravu projektové dokumentace a získat potřebná stavební povolení, abychom mohli začít rekonstruovat hned, jak získáme peníze,“ vysvětlil Tauber.

A peněz nebude potřeba právě málo. Varianta se zahloubením dopravy na náměstí Republiky bude totiž výrazně nákladnější.
„Je to samozřejmě všechno o penězích. Zatím neznáme přesnou částku, v nejbližší době nejspíš rada města zadá vypracování studie. Navíc je zde reálná možnost, že na rekonstrukci náměstí Republiky bychom mohli získat dotaci z fondů Evropské unie,“ informoval náš Deník náměstek primátorky.

Lukáš Dubský