VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Virtuální turistika není bez ohlasů

VÝCHODNÍ ČECHY - Kampaň na turistický web východních Čech, který má zvýšit zájem turistů o region, přilákala na stránky www.vychodni-cechy.info 30.000 návštěvníků.

29.8.2007
SDÍLEJ:

Pohled na město Pardubice.Foto: DENÍK/Tomáš Kubelka

 

Zájem uživatelů byl během půl roku zhruba stejný jako o obdobné internetové stránky o jižní Moravě, která se řadí mezi mnohem turisticky oblíbenější lokality v zemi, řekl krajský radní Miloslav Macela.

"Chtěli jsme nejen upoutat na turistický web, ale také si nově vyzkoušet marketingové metody, jak změnit nálepku kraje, který je stále označovaný za nejméně navštěvovaný v republice," řekl Macela.

Letošní kampaň stála dva miliony korun a zaplatila ji EU. V příštích letech chce kraj prostřednictvím EU utratit za propagaci kraje desítky milionů korun, uvedl Macela. "Věřím, že naše projekty budou tak dobré, že v žádostech uspějeme," dodal.

Kampaň provázel slogan I love východní Čechy. Server propagovaly na billboardech, internetu či tisku dvě dívky v červeném kabrioletu, v zimní variantě seděly na červeném skútru. Plakátům dominovala rovněž modrá jako symbol Pardubického kraje.

"Šlo o kombinaci výrazných barev, auto zase evokuje svobodu, turistiku, ženy přilákaly pozornost," řekl Jan Rudzinskyj, který se na kampani podílel. Vzhledem k tomu, že má motorista na prohlédnutí billboardu jen pár sekund, vytvářet složitější námět nemělo smysl, dodal.

"Nakolik byla kampaň účinná a přilákala lidi do východních Čech, nemůžeme s jistotou říct. Seriózní průzkum by stál tolik peněz co celá kampaň," uvedl.

Kraj se nyní připravuje na aktivnější podporu turistického ruchu. Od ledna příštího roku spustí činnost krajská agentura, která bude zaštiťovat a koordinovat činnost regionálních společností zaměřených na turismus. První společnost už vzniká v Králíkách. Každoročně se také v kraji zaměří na regiony a aktivity, které bude propagovat, a naopak omezí účast na veletrzích, které jsou drahé a už méně účinné, uvedl Macela.

Podle posledních údajů statistiků do Pardubického kraje přijelo ve druhé čtvrtině roku o deset procent víc turistů než před rokem, i tak jich bylo nejméně z všech regionů v zemi. V průměru v kraji strávili méně času a nocovalo tam 97.411 lidí.

 
29.8.2007
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kradené bonbóny

Sladká krádež. Bonbónů ale bylo víc, než se zdálo

Ilustrační foto

Fotbalová liga dorostu: Domácí pohladil Vaškův lob

Dělníci zranění po výbuchu se už vrací domů

Pardubice – Pondělní výbuch areálu pardubické Explosie v Semtíně si vyžádal tři zranění. Jejich stav se podle informací mluvčího Explosie od pondělí zlepšil.

V Záchlumí vzplály olejové zásobníky

Záchlumí – Hasiči bojovali s požárem pěnou. Vyhlásili druhý stupeň požárního poplachu.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

AKTUALIZOVÁNO

V pardubické Explosii zranil výbuch tři dělníky

Pardubice - Exploze lisu na střelný prach zranila obsluhu a napáchala škodu za asi patnáct milionů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení