Město přepracuje projekt, který řeší prostor před vlakovým nádražím. Zastupitelé rozhodli, že takzvaný multimodální uzel veřejné dopravy dozná řadu změn v dopravním napojení. Stavět se však začne jedině tehdy, když radnice dostane dotace z programu švýcarsko-české spolupráce. Původní varianta stála 211 milionů korun a město už získalo příslib dotace. Čerpat je musí do roku 2017. Cena nového projektu zatím není známa.

„Problematická byla hlavně komunikace za lihovarem, která byla napadána občanskými sdruženími. Navíc se s ní nepočítá ani v novém územním plánu. Chceme najít řešení, kde nebude potřeba silnice za lihovarem. To nebude jednoduché – jedním z řešení by mohlo být zobousměrnění prostoru přednádraží pro veřejnou dopravu. Osobní automobily by ovšem do tohoto prostoru nemohly," řekl náměstek pardubické primátorky Michal Koláček ze Sdružení pro Pardubice.

Nádraží jako brána do krajského města

Architektonické řešení by pak prý mělo odpovídat významu místa, které je branou do krajského města. Představa pardubických radních je taková, že před vlakovým nádražím budou pouze nástupní a výstupní zastávky meziměstských i městských autobusů, nikoliv klasické autobusové nádraží. Autobusy by tak jezdily parkovat do areálu dnešního nádraží.

„Přínosem by bylo, kdyby autobusy jezdily blíže k nádraží, protože by se tím ztratilo jedno kolizní místo, kterým je přechod od nádraží k lihovaru," nechal se slyšet opoziční zastupitel za KSČM Václav Snopek.
Žádným velkým nadšením z toho, že zastupitelé poslali původní projekt „k ledu", neoplýval bývalý náměstek primátorky Martin Bílek, který měl přednádraží na starosti.

„Nemám nic proti úpravě projektu, ale vracíme se tak úplně na začátek, někam do roku 2010. Původní projekt jsme udělali tak, aby byl životaschopný a prošel i přísnými měřítky ministerstva. Musím se ale ohradit proti tomu, že bych zatajoval nějaké informace. Projekt byl několikrát veřejně prezentován," sdělil Martin Bílek.

Město musí případné dotace ze švýcarských fondů vyčerpat do roku 2017, jestli se to stihne ale není vůbec jisté. Právě časová tíseň by mohla být jedním z důvodů, kvůli kterému by Švýcaři nemuseli nakonec do Pardubic poslat dotace.