VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V dopravním podniku jsou na odklon trolejbusů připraveni

Pardubice - „Doufám, že příští týden podepíšeme smlouvu," řekl náměstek primátorky Jindřich Tauber

6.2.2014 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Poslední detaily před podpisem smlouvy s firmou Syner nyní dolaďuje vedení Pardubic. Firma by chtěla začít stavět v pondělí 3. března. Přesný harmonogram je zatím v jednání.

Pokud vše dopadne podle plánu, mohou se nejspíše řidiči těšit na dopravní očistec. Po uzavření třídy Míru se totiž 600 vozů městské hromadné dopravy denně přesune na Masarykovo náměstí.
„Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) připravuje od 2. března pravidelnou změnu jízdních řádů, které by už měly reagovat na rekonstrukci třídy Míru," řekla Nataša Hradní z tiskového úseku pardubické radnice.

Jsou připraveni

Termín začátku rekonstrukce ještě není definitivní, ovšem pardubický dopravní podnik je připraven uplatnit všechny opatření v dopravě již od 3. března.
„Jsme připraveni. Nemůžeme se dostat do situace, že by se s opravami čekalo na nás. Pro nás to zase tak složité není. Všechny linky přesuneme z třídy Míru na objízdnou trasu přes Masarykovo náměstí a Sukovu třídu," sdělil Deníku ředitel DPMP Tomáš Pelikán.
Větší změna čeká jen trolejbusovou linku číslo 4, která pojede od Wonkova mostu na vlakové nádraží, kde se otočí a pojede zpět do Polabin.

Včera byla na programu schůze vedení města s majiteli nemovitostí na třídě Míru. A bylo vidět, že se jedná o výbušné téma, ve společenském sále pardubické radnice se sešlo hned několik desítek podnikatelů.
„Doufám, že příští týden podepíšeme smlouvu, o týden později předáme staveniště a na začátku března se začne stavět," přiblížil harmonogram náměstek pardubické primátorky Jindřich Tauber.

Vše najednou

Společnost Syner má na rekonstrukci 12 měsíců. Projekt je rozdělen do tří etap, ovšem vzhledem k termínům bude nutné začít všechny etapy najednou. Na počátku oprav se budou rekonstruovat inženýrské sítě, kde lze očekávat největší problémy.
„Chceme udělat výměnu stávajících přípojek. Naším zájmem je, aby životnost kanalizačních přípojek byla 80 let," uvedl ředitel společnosti Vodovody a kanalizace Pardubice Josef Fedák.
Firma Syner by měla třídu Míru opravit za zhruba 100 milionů bez DPH. Tato cena vyvolává rozpaky některých opozičních politiků.

„Mám velkou obavu, jak to dopadne. Byl jsem členem komise, která otevírala obálky, takže vím, že firma chce hodně ušetřit především na likvidaci a odvozu odpadu," prohlásil předseda zastupitelského klubu ODS Petr Klimpl.

KOMENTÁŘ: Jenom trolejbusy spásu nepřinesou
Debaty o zachování trolejbusové dopravy na pardubické třídě Míru připomínaly Kocourkov. Několikrát zastupitelé schválili, že městská hromadná doprava přes opravenou ulici jezdit nebude, aby nakonec otočili o 180 stupňů, a tak budeme trolejbusy na třídě Míru vídat i nadále.
Hlavními zastánci omezeného provozu městské hromadné dopravy byli podnikatelé. Ti se obávali, že pokud se z ulice v centru krajského města stane čistá pěší zóna, tak si k nim zákazníci nenajdou cestu. Pravdou je, že po vzniku blízkého AFI Paláce obchodní ruch na třídě Míru skomírá. Vzhledem k současnému stavu této ulice není překvapením, že návštěvníky příliš neláká.
Po opravě by to mohlo být jiné. Ale pozor! Trolejbusy spásu nepřinesou. Lidi může přilákat spíše příjemné prostředí a široká nabídka obchodů.

S trolejbusy nebo bez? Věčná otázka pardubické ulice

Zachovat na pardubické třídě Míru trolejbusovou dopravu nebo ne? Zastupitelé o tom vedli dlouhé spory. Poslední schválená varianta počítá se zachováním městské hromadné dopravy.
Čistá pěší zóna, která byla schválena původně, se nelíbila především majitelům obchodů. „Všichni dnes bohužel jezdí autem. Když uděláme čistou pěší zónu, tak tam nikdo nepřijde. Bylo by třeba udělat kompromis," uvedl klenotník Pavel Lejhanec.
Třídou Míru povede jeden jízdní pruh určený pro městskou hromadnou dopravu, cyklisty a dopravní obslužnost. Ve Sladkovského ulici zůstane zachován současný dopravní režim s obousměrnou osobní dopravou, městskou hromadnou dopravou a možností podélného parkování vozidel.
„Zastupitelé tak zvolili provozně ekonomičtější variantu, neboť vyloučení MHD ze třídy Míru a její odvedení na již dnes přetíženou Sukovu třídu by pro Dopravní podnik města Pardubic znamenalo zvýšení ročních nákladů o téměř sedm milionů korun," vysvětlila Nataša Hradní z tiskového úseku pardubického magistrátu.

Autor: Lukáš Dubský

6.2.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační snímek.

Tři body z Vítkovic! Fotbalisté Pardubic udrželi náskok i v oslabení

Ilustrační foto

Jedenáctiletí si domluvili noční toulačku, bez rodičů

Historická vozidla se budou prohánět po Železných horách

Přelouč – Železné hory budou v sobotu hostit další rallye. Tentokrát však nepůjde o moderní rychlá auta, k desátému ročníku Rallye Železné hory vyjedou historická vozidla. 

Bonbónová stezka podél Labe

Pardubice - Strážníci si zahráli na sběrače sladkostí. Na linku pardubické městské policie se totiž obrátil volající, který upozornil na zvláštní jev.

Starý Mateřov bude slavit. 790 let od založení obce

Starý Mateřov – Obec Starý Mateřov slaví. Tento víkend v sobotu si připomene výročí 790 let od svého založení. V jedenáct hodin budou oslavy zahájeny u pomníku padlých. 

Zlodějka využila otevřených dveří, vloupala se k seniorce

Pardubice - Okradení staré ženy zabránil příchod ošetřovatelky a příjezd policistů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení