Ve východních Čechách se ruší tak obrovské množství spojů, že ani tento článek by nestačil na jejich pouhý výčet.

„Nedostali jsme bohužel tolik peněz na krytí prokazatelné ztráty z osobní dopravy, kolik bychom si přáli. Nezbylo nám nic jiného,“ řekl Pavel Matouš z firmy Oredo, která v Královéhradeckém kraji organizuje dopravní obslužnost.

„Rušíme ale jen velmi málo vytížené spoje, kterým jezdilo jen kolem pěti či deseti cestujících. Dotkne se to minimálního počtu lidí,“ dodal.

Redukci spojů na regionálních tratích si vyžádaly krajské úřady v Hradci a Pardubicích, které už na nejztrátovější spoje nechtějí doplácet. „Byla to politická objednávka,“ brání se dopravní inženýři.

Například mezi Rychnovem nad Kněžnou a Solnicí zbyde z původních 12 spojů jen pět!

Jenže se kvůli stavebním pracem omezuje provoz i řady rychlíků na hlavním koridoru. Čtyři dálkové vlaky mezi Prahou a Pardubicemi jsou zcela zrušeny, další dva omezeny.

Z každoroční březnové úpravy jízdního řádu se tak stala zásadní změna, jakou cestující nepamatují.

Redukce se totiž dotkne většiny nejvytíženějších tratí. Úřady se brání, že při sestavování jízdních řádů před prosincovou změnou s nedostatkem peněz nepočítaly.