VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výhoda nových trolejbusů? Přesnější informační systém

Pardubice – „Všechna vozidla jsou nízkopodlažní s funkcí rekuperace elektrické energie," uvedla mluvčí dopravního podniku

12.7.2013 5
SDÍLEJ:

DOKONALEJŠÍ SYSTÉM. Nové trolejbusy typu Škoda 26Tr mají dokonalejší vybavení interiéru. Informační systém cestující s předstihem informuje o trase vozu. Ocení to především lidé, kteří nejsou z krajského města. Foto: Deník/Luboš Jeníček

Nové trolejbusy s dokonalejším informačním systémem brázdí ulice Pardubic. Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) nakoupil čtyři vozy Škoda 26Tr Solaris.

Trolejbusy dopravní podnik koupil ve třetí etapě projektu Obnova a modernizace ekologického vozového parku trolejbusů pro MHD v Pardubicích, který je finančně podporován z Regionálního operačního programu Severovýchod.

Čtyři nové vozy stály přes 46 milionů korun, přičemž evropské dotace pokryly 40 procent pořizovací ceny. V tomto případě tedy dotace činila více než 15,2 milionů korun.
„V příštím roce je v plánu poslední etapa tohoto projektu, ve které hodláme koupit další čtyři nové trolejbusy," sdělil Deníku ředitel DPMP Tomáš Pelikán.

Trasu vozu ukáže oboustranný displej

Interiér nových vozidel má dokonalejší informační systém. Oboustranný displej totiž cestující informuje o další trase vozu. To by mělo pomoci především lidem, kteří nejsou z Pardubic.

„Jedná se o standardní dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26Tr Solaris. Všechna vozidla jsou nízkopodlažní s funkcí rekuperace elektrické energie a samozřejmě jsou vybavená systémem pro slabozraké a nevidomé. Vůz je tak schopen ještě před nástupem cestujícího upozornit, jakou jede linkou a kterým jede směrem," konstatovala tisková mluvčí DPMP Petra Brunová.

Nové trolejbusy je možné na ulici poznat na první pohled. Diody na jejich informačních panelech totiž mají oranžovou barvu, na rozdíl od klasické zelené, kterou lze nalézt u ostatních vozů.

„V tuto chvíli to skutečně lze považovat za rozlišovací prvek," podotkl Tomáš Pelikán.

Škoda 26Tr Solaris

Škoda 26Tr Solaris je nízkopodlažní trolejbus vyráběný společností Škoda Electric. V současnosti je třetím modelem standardního dvounápravového trolejbusu, který Škoda nabízí. Trolejbus má délku 12 metrů, pojme 34 sedících a 68 stojících cestujících. Pohon je zajištěn asynchronním trakčním motorem o výkonu 160 kW, který pohání zadní nápravu.
Prototypový trolejbus byl zkompletován v Plzni v červnu 2009. Po zkušebních jízdách bez cestujících byl trolejbus přepraven v červenci 2009 do Jihlavy. Pro DPMP vyrobí Škoda Electric v letech 2011–2014 celkem 10 vozů. (wikipedia.org)

NOVÉ VOZY poznáte už z dálky. Diody na informačních panelech mají totiž oranžovou barvu. Foto: Deník/Luboš Jeníček

NOVÉ VOZY poznáte už z dálky. Diody na informačních panelech mají totiž oranžovou barvu. Foto: Deník/Luboš Jeníček

Autor: Lukáš Dubský

12.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pardubické letní kino.

Kráska a zvíře zazpívají v kině

Vysněné dětské postele

Hokejisté Pardubic vstřelili pět gólů Zlínu

Zlín, Pardubice – Hokejisté Dynama získali sedmé vítězství během přípravného období. Ve Zlíně Pardubičtí využili dvě přesilové hry, jednou se trefili v oslabení. Další přípravný zápas budou hrát ve čtvrtek doma proti Olomouci (18.00). 

Fotbalové výročí: Plné tribuny vítaly první ligu

Pardubice – Je to jeden z milníků ve více než stoleté historii pardubického fotbalu. A právě v tomto týdnu si ho místní klub připomíná. Před osmdesáti lety měla v Pardubicích premiéru nejvyšší fotbalová soutěž. 

Dům dětí a mládeže se dočká oprav

Pardubice – Dům dětí a mládeže Alfa bude mít nový plášť i střechu. Čeká ho komplexní zateplení obvodového pláště a střech všech čtyř objektů. Při zateplování dojde také na výměnu oken a dveří, ty vstupní navíc budou upraveny tak, aby do domova mohli bez problému vstoupit i handicapovaní. 

Dvě hledané osoby předvedli strážníci na policii

Pardubice - Strážníci doručili dvě hledané osoby. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení