VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zkusí to bez vyhrazených pruhů

Pardubice - „Dočasně zrušit vyhrazené pruhy zvažuji kvůli neúnosné dopravní situaci," řekl primátor Martin Charvát.

9.10.2015 20
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Veronika Kolesárová

Někdo vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy na pardubické Sukově třídě proklíná, jiný je chválí. Faktem je, že v době dopravní špičky se v centru města často tvoří zácpy. Vedení města proto plánuje zkusit, jak by dopravu zlepšilo, kdyby se vyhrazené jízdní pruhy dočasně zrušily.

Důvodem jsou rozsáhlá dopravní omezení, která v současné době sužují Pardubice a způsobují tak řidičům značné komplikace a zdržení.

„Možnost zrušit na nějakou dobu vyhrazené jízdní pruhy městské dopravě a složkám integrovaného záchranného systému (IZS) zvažuji kvůli stávající neúnosné dopravní situaci, kterou způsobilo další dopravní omezení na stavbě u Parama, a také stále probíhající opravy na ulici Hlaváčova. Svoji roli hrály rovněž názory mnoha obyvatel Pardubic. Při průjezdu městem, tzv. ze severu na jih, je Masarykovo náměstí, respektive Sukova třída, přirozenou spádovou cestou. Chceme proto vyzkoušet, zda by zpřístupnění všech jízdních pruhů pomohlo řidičům v dopravních špičkách, nebo to naopak způsobí ještě větší komplikace," uvedl k chystanému záměru primátor Pardubic Martin Charvát.

Nejprve ovšem dojde ke sčítání aut měření průjezdnosti ve vybrané dny, a až poté se na několik dní otestuje zrušení samotných vyhrazených jízdních pruhů.

Porovnání dopadů

„Následovat bude porovnání dopadů těchto opatření na dopravu v centru Pardubic. Samozřejmostí je pro nás rovněž prodiskutování tohoto tématu s dotčenými složkami IZS a Dopravním podnikem města Pardubic," upozornil Martin Charvát.

Vyhrazené pruhy vznikly během rekonstrukce třídy Míru, kdy po Sukově ulici začaly jezdit desítky spojů městské hromadné dopravy navíc. Snahou bylo zachovat plynulost veřejné dopravy a zabránit tomu, aby vznikala výraznější zpoždění oproti jízdním řádům. Toto opatření se setkalo s pozitivním ohlasem u cestujících i dopravního podniku. Méně spokojení byli s novinkou řidiči osobních vozidel.

Autor: Lukáš Dubský

9.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pak Na Špici.

Help Jam Fest tentokrát podpoří Ondřeje

BEÁTA AUGUSTINOVÁ se narodila 13. srpna ve 22 hodin a 58 minut. Měřila 48 centimetrů a vážila 3000 gramů. Maminku Barboru podpořil u porodu tatínek Ondřej. Bydlí v Chrtníkách a doma na ně čeká tříletý Šimon.
6

OBRAZEM: Nově narozená miminka z Pardubicka

Hasiči z bytu zachránili "kuchaře"

Pardubice - Na Dašické ulici v Pardubicích zasahovali hasiči. Zachránili člověka.

Druhé vítězství! Pardubice rozhodly opět po přestávce

Pardubice - Fotbalisté Pardubic vyhráli v nové sezoně Fortuna národní ligy i druhé domácí utkání. O klíčové trefy se postaral v úvodu druhého poločasu Michal Petráň, v závěru vstřelil svůj první druholigový gól střídající Ladislav Mužík.

Proč Jan Veselý nepřijel? Ale kde jsou ostatní?

Pardubice – Kdyby se konala celosvětová soutěž v basketbalových znalostech, figuroval by v konečném pořadí vysoko. A kdyby v ní byl podobor mládež, tak by své konkurenty zválcoval. Asistent trenéra české reprezentace LUBOMÍR RŮŽIČKA se totiž hlavně soustředí na vycházející hvězdy. Nicméně. „Měli bychom produkovat více perspektivních mladých hráčů,“ říká důrazně rovněž hlavní kouč Svitav. 

Financovaní sportu handicapovaných je až trapné

Pardubice – Tři v horkém křesle. Historie oddílu tělesně postižených sportovců Atletika Bez Bariér Pardubice se dá mapovat až do devadesátých let dvacátého století. Žijeme však současností a tak jsme vyzpovídali předsedkyni spolku Evu Hrdinovou a handicapované sportovce, české reprezentanty Jaroslava Petrouše a Martina Zacha.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení