Někdo vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy na pardubické Sukově třídě proklíná, jiný je chválí. Faktem je, že v době dopravní špičky se v centru města často tvoří zácpy. Vedení města proto plánuje zkusit, jak by dopravu zlepšilo, kdyby se vyhrazené jízdní pruhy dočasně zrušily.

Důvodem jsou rozsáhlá dopravní omezení, která v současné době sužují Pardubice a způsobují tak řidičům značné komplikace a zdržení.

„Možnost zrušit na nějakou dobu vyhrazené jízdní pruhy městské dopravě a složkám integrovaného záchranného systému (IZS) zvažuji kvůli stávající neúnosné dopravní situaci, kterou způsobilo další dopravní omezení na stavbě u Parama, a také stále probíhající opravy na ulici Hlaváčova. Svoji roli hrály rovněž názory mnoha obyvatel Pardubic. Při průjezdu městem, tzv. ze severu na jih, je Masarykovo náměstí, respektive Sukova třída, přirozenou spádovou cestou. Chceme proto vyzkoušet, zda by zpřístupnění všech jízdních pruhů pomohlo řidičům v dopravních špičkách, nebo to naopak způsobí ještě větší komplikace," uvedl k chystanému záměru primátor Pardubic Martin Charvát.

Nejprve ovšem dojde ke sčítání aut měření průjezdnosti ve vybrané dny, a až poté se na několik dní otestuje zrušení samotných vyhrazených jízdních pruhů.

Porovnání dopadů

„Následovat bude porovnání dopadů těchto opatření na dopravu v centru Pardubic. Samozřejmostí je pro nás rovněž prodiskutování tohoto tématu s dotčenými složkami IZS a Dopravním podnikem města Pardubic," upozornil Martin Charvát.

Vyhrazené pruhy vznikly během rekonstrukce třídy Míru, kdy po Sukově ulici začaly jezdit desítky spojů městské hromadné dopravy navíc. Snahou bylo zachovat plynulost veřejné dopravy a zabránit tomu, aby vznikala výraznější zpoždění oproti jízdním řádům. Toto opatření se setkalo s pozitivním ohlasem u cestujících i dopravního podniku. Méně spokojení byli s novinkou řidiči osobních vozidel.