Jelikož se aktuální generace Lancie Ypsilon představila světu na autosalonu v Ženevě v březnu 2011, odhaluje Lancia nový produkční model po téměř 13 letech. Není divu, že mnoho lidí dlouho považovalo Lancii za mrtvou značku, a to navzdory předzvěsti v podobě konceptu Pu+Ra HPE, který byl odhalen jako předzvěst nového auta před 10 měsíci.

Vzkříšení Lancie bylo ovšem v dlouhodobém plánu mateřského koncernu Stellantis, a tedy není divu, že právě odsud pochází technika, kterou Lancia Ypsilon sdílí s Peugeotem. Překvapením pak není ani to, že se jedná o elektromobil.

Podívejte se na novou Lancii i na oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Lancia Ypsilon stojí na platformě eCMP a je vlastně přímým sourozencem Peugeotu e-208. Byť nutno uznat, že až na podobnost boční siluety vypadá Ypsilon zcela svébytně. Vpředu má zajímavou kombinaci horizontální linky LED svícení a dvojice kruhových světlometů, vzadu potom kruhové koncové lampy, které mají evokovat legendární Lancii Stratos.

Mnohem větším lákadlem je ovšem interiér, kterým dává Lancia najevo, že míří na prémiový segment. První varianta, s níž přichází Lancia na trh, je speciální edice Cassina, pojmenovaná po italském výrobci prémiového nábytku. Právě s ním Lancia na vnitřním prostoru spolupracovala a výsledkem je „Lancia obývák“, plný pěkných materiálů, ale třeba i zajímavého designové řešení s kruhovým odkládacím prostorem pod displejem infotainmentu.

Mercedes-Benz třídy E
Vzrušující souboj v anketě Auto roku v ČR: Mercedes třídy E zdolal BMW řady 5

Když jsme u displejů, ty jsou dva, a uspořádané přesně tak, jak velí poslední automobilová móda. Oba mají shodnou úhlopříčku 10,25 palce, jeden se nachází před řidičem a druhý dotykový uprostřed. Ypsilon se zároveň stane prvním produkčním vozem Stellantisu s novým infotainmentem S.A.L.A. Chybět mu nebude bezdrátové nabíjení nebo rozhraní Apple Carplay a Android Auto. Standardem bude taky autonomní řízení druhého stupně a bez příplatku dodávaný sofistikovaný parkovací asistent.

Technika pochází ze zmíněného Peugeotu. Ypsilon tedy dostane pohon předních kol s elektromotorem o výkonu 156 koní a točivém momentu 260 Nm. V rámci B-segmentu kompaktních vozů by pak měla Lancia excelovat dojezdem až 403 kilometrů na nabití. Na rychlé nabíječce se vůz nabíjí z 20 na 80 % za 24 minut.

Jak již bylo řečeno, jako první sjede z výrobních linek Ypsilon v edici Cassina, která bude dostupná v počtu 1906 kusů. Všechny jsou vyhrazeny pro Itálii, a to skrze vlastní financování Stellantisu. To je však teprve začátek, protože už v polovině letošního roku začne značka po letech opět vstupovat na trhy západní Evropy. Postupně má vzniknout 70 dealerství v 70 velkých evropských městech.