Už přes 120 let nabízí francouzská značka Renault zákazníkům užitkové automobily. A v segmentu dodávek je v současnosti v České republice tou nejúspěšnější. Stejně jako tomu bylo vloni i předloni.

Podle Petra Motalíka z českého zastoupení Renaultu má v současné době značka, pro kterou pracuje, na českém trhu lehkých užitkových vozů podíl zhruba 15 procent. Přitom objem trhu se letos dostane na nejvyšší úroveň za posledních třináct let.

Hlavní novinku Renaultu v oblasti užitkových vozů pro příští rok - model Master - si můžete prohlédnout v galerii u článku.

Dobře si vedou jak malé dodávky Express, tak i Kangoo a středně velký model Trafic. Ovšem jasnou jedničkou je model Master, kterého se prodalo za prvních jedenáct měsíců letošního roku už bezmála 1900 kusů. 

Jízda v Espace je velmi komfortní
Rodinný koráb dostal tvary SUV: Renault Espace přesto jezdí nesmírně pohodlně

Přitom současná generace pomalu končí a těsně před polovinou příštího roku začne být nahrazována novou generací. Zákazníci podle Motalíka ocení zlepšení aerodynamických vlastností, což třeba u dieselových verzíc bude znamenat úsporu jednoho litru každých sto kilometrů.

Novinkou v Masteru se stane možnost volby plnohodnotné měničové devítistupňové převodovky od renomovaného výrobce ZF. Určitě potěšitelné je prodloužení ložné plochy v každé z nabízených variant o sto milimetrů. Renault také vylepšil manévrovatelnost vozu díky zkrácení rozvoru.

Další novinkou je třeba prodloužené sedmimístné Kangoo

Kromě nového dvoulitrového čtyřválcového turbodieselu s výkonovými variantami 105, 130, 150 nebo 170 koňských sil bude možnost zvolit čistě elektrický pohon. Baterie má kapacitu 87 kWh a zajistí na jedno nabití dojezd 410 kilometrů. 

Trafic doplňuje řadu elektrických dodávek Renaultu
Tichá a příjemná rozvážka: První svezení s elektrickou dodávkou Renault Trafic

I v této generaci bude Renault nabízet tovární přestavby ve verzích valník, sklopný valník, skříňová nástavba a dvojkabina. U nového Masteru budou podle jednotlivých verzí a zákaznických preferencí poháněna buď přední nebo zadní kola. Pohon všech kol ale k dispozici nebude.

Kromě Masteru nabídne 15 specializovaných prodejců Renault Pro v České republice také další dvě novinky. První z nich je osobní až sedmimístná verze modelu Grand Kangoo, druhou pak čistě elektrický vůz Trafic. V jeho podlaze je zabudována baterie s kapacitou 52 kWh a dojezd v režímu WLTP činí 297 kilometrů.